تاکید فرماندار  بر پرداخت تسهیلات اشتغال / استانداردسازی تاسیسات گردشگری شهرستان فردوس

فرماندار فردوس بر پرداخت تسهیلات اشتغال توسط بانک‌ها تاکید کرد.


 گزارشی از اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،نهمین جلسه کمیته اشتغال شهرستان فردوس به ریاست فرماندار تشکیل شد، در این جلسه بانک های عامل به بیان گزارش عملکرد در جذب اعتبارات مشاغل خانگی پرداختند.

فرماندار فردوس گفت: عدم تحقق مصوبات جلسات یعنی بدبینی مردم از همین جهت تسهیلاتی اگر قرار است برای اشتغال پرداخت شود باید بصورت شفاف اطلاع رسانی شود.

مهدی روشن افزود: از نظر آماری شهرستان موقعیت خوبی داشته و پرداخت های خوبی انجام شده و اکنون باید بر پرداخت ها نظارتی اعمال شود .

وی گفت: کارگروهی ذیل کمیته اشتغال شهرستان با عضویت دستگاه‌هایی که پرداخت کننده تسهیلات اشتغال در شهرستان هستند تشکیل می گردد تا همگرایی بیشتری شکل گرفته و این کارگروه بر روند پرداخت تسهیلات نیز نظارت خواهد کرد.

فرماندار شهرستان با اشاره به کندی روند پرداخت تسهیلات در برخی از بانکها ؛ مقرر شد جلسه ای در اسرع وقت با مدیران عامل استانی بانکها در شهرستان برگزار و موضوع تعیین تکلیف شود.

صولتی؛ دبیر کمیته اشتغال شهرستان با اشاره به جذب صد درصدی اعتبارات مشاغل خانگی گفت از محل اعتبارات شناور استان قریب به چهارمیلیارد طرح تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که در دست پرداخت است.

در این جلسه نیز طرح‌هایی در خصوص پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری و تبصره ۱۶ مورد بررسی قرار گرفت.

تاسیسات گردشگری شهرستان فردوس در چرخه استانداردسازی قرار گرفت .

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردوس گفت: در راستای آیین‌نامه ایجاد؛ تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری و نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری و با توجه به لزوم استاندارسازی و افزایش سطح کیفی ارائه خدمات‌ به مسافران و گردشگران، فرآیند ارزیابی واحدهای گردشگری شهرستان فردوس در قالب طرح تطبیق استانداردسازی تأسیسات گردشگری انجام شد.
کاظم شبنم زاده افزود: در مرحلهٔ عملیاتی این طرح، کارشناسان مربوطه ضمن بررسی و ارزیابی واحدهای گردشگری و ارائه راهکارهای لازم به متصدیان واحدهای گردشگری جهت رفع نواقص مهلت دو ماهه دادن که در ادامه فرایند استانداردسازی، گزارش عدم انطباق واحدها مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: گزارش ارزیابی واحدها در کمیسیون مربوطه مطرح و پس از رفع نواقص احتمالی، صدور گواهینامه استانداردسازی و درجه کیفیت خدمات متناسب با واحد ارزیابی شده صادر خواهد شد.
شبنم زاده با اشاره به اینکه قیمت خدمات واحدهای گردشگری بر اساس ستاره و کیفیت خدمات تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری به رضایت مشتریان منجر می‌شود
وی همچنین ضمن تشکر از توجه ویژه مدیرکل و پیگیری های معاونت گردشگری درخصوص انجام فرایند استانداردسازی و حضور شرکت عامل در شهرستان افزود: در این مرحله ۲۰ واحد از تاسیسات گردشگری شهرستان شامل رستوران های بین راهی، سفره خانه سنتی و اقامتگاههای بوم گردی ارزیابی و جهت ۷ واحد تاکنون گواهی نامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری صادر شده است.