بحران گاز خراسان‌شمالی با همراهی مردم کنترل شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: بحران گاز در استان با همراهی مردم در مدیریت بهینه مصرف انرژی کنترل شد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مهدی رشیدی روز پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار کرد: گرچه از هفته گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی تدابیر زیادی برای مقابله با سرما و بحران گاز اندیشیده شد اما همراهی مردم در صرفه جویی انرژی موجب پشت سر گذاشتن بحران گاز شد.

وی افزود: همکاری شهروندان در مصرف بهینه سوخت مهمترین انتظار ستاد مدیریت بحران استان بود که این امر با احساس مسوولیت مردم خراسان شمالی به خوبی محقق شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: این اقدام شهروندان شایسته بهترین تقدیرها است زیرا که با صرفه جویی در مصرف گاز، مردم در سایر انرژی‌ها از جمله برق نیز صرفه جویی کردند.

رشیدی با اشاره به اجرای تمهیدات لازم برای تامین گاز پایدار در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: از ابتدای هفته گذشته اقدامات زیادی برای صرفه جویی در انرژی سازمان ها، نهادهای دولتی و اصناف غیر ضرور پرمصرف در راستای تسهیل رفاه مشترکان خانگی انجام شد که همگی آنها در پایداری گاز این منطقه موثر بود.

وی یادآور شد: اعمال دورکاری کارمندان، دوگانه سوز کردن نانوایی و توزیع نفت سفید در روستاهای خراسان شمالی بخشی از اقدامات برای مدیریت مصرف انرژی در استان بود.

رشیدی با اشاره به تقدیر معاون عمرانی وزیر کشور از عملکرد استان خراسان شمالی در شرایط بحرانی گاز، گفت: عملکرد خوب این استان در شرایط بحرانی موجب تقدیر معاون عمرانی وزیر کشور شد که استمرار این همراهی و همدلی امری ضروری است.

به گزارش ایرنا، با رسیدن سامانه‌های بارشی و موج سرمای شدید به کشور از هفته گذشته خراسان شمالی در شمال شرق کشور نیز از این سرمای سوزناک در امان نماند و دمای هوای این استان حدودا یک میلیون نفری در روزهای اخیر حتی به منفی ۲۴ درجه نیز رسید.

هوایی که با سرمای بی سابقه اش موجب افزایش مصرف گاز در این استان شد و رکورد مصرف روزانه گاز در استان با بیش از هفت میلیون متر مکعب شکسته شد