فرماندار فردوس: فعالان کتاب و‌ کتابخوانی سطح شهرستان شناسایی شوند

فرماندار فردوس از فعالیت های هدفمند مقر کتاب به عنوان یک مجموعه کشوری در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: باید فعالیت های عرصه کتاب و‌ کتابخوانی در سطح شهرستان و تاثیر آن در افزایش سرانه مطالعه ارزیابی شود.

  اعظم جمالی


مهدی روشن افزود: باید فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی سطح شهرستان شناسایی و به جلسات دعوت شوند و همچنین از انتشارات نویسندگان شهرستان در حوزه شهدا، حمایت شود.
ملیحه اسدی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان فردوس نیز با اشاره به رتبه های کسب شده توسط انجمن امور کتابخانه های شهرستان فردوس، جایگاه این انجمن را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برنامه کتابخوانی در مناسبات مختلف طول سال، پیش بینی شده و در همین راستا، مسابقه «حاج قاسم ۱و۲» نیز ۳۰ دی ماه برگزار می شود.  
مسئول پایگاه مقر کتاب کوثر شهرستان فردوس یکی از فعالیت های این مرکز را معرفی کتاب های خوب و جوان پسند عنوان کرد و گفت: اگر کتاب های مورد علاقه دانش آموزان موجود باشد، می توان نوجوانان و‌ جوانان را وادار به کتابخوانی کرد.
خانم اصغری با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی افزود: از ابتدای امسال تعداد هزار و ۴۰۰ کتاب توسط دانش آموزان مدارس شهرستان فردوس مطالعه شده است.
شهردار فردوس گفت: از هر کتابی که در حوزه شهدا در سطح شهرستان منتشر شود، تعداد ۵۰۰ جلد توسط شهرداری خریداری و بعنوان هدیه در مناسبت ها توزیع می شود.
حسین اکبری از افتتاح اولین کافه کتاب شهرستان فردوس در محل پارک ملت خبر داد و افزود: این کافه بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد تا از فضای پارک بعنوان یک محیط فرهنگی استفاده شود.