فرماندار سربیشه: قیمت نان افزایش نمی‌یابد/ اختصاص ۳۰ تن آرد سهمیه‌ای

فرماندار سربیشه از اختصاص ۳۰ تن سهمیه آرد به شهرستان سربیشه و عدم افزایش قیمت نان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمد رضا لکزایی صبح امروز در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان سربیشه با تأکید فراوان بر تشدید نظارت‌ها در حوزه آرد و نان، اظهار داشت: شفافیت برنامه و ساعت کاری و نظارت بر واحدهای نانوایی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقا کیفی نان در شهرستان، اظهار داشت: نظافت، بهداشت و رعایت وضعیت ظاهری در نانوایی‌ها جزو اولویت‌های ما است و باید نانوایان را در راستای ارتقا کیفیت نان توانمند کنیم.

فرماندار سربیشه به عرضه نشدن آرد خارج از شبکه و به صورت آزاد تاکید کرد و گفت: در این خصوص به طور جدی با متخلفان برخورد می‌شود و با هیچکس مماشات نخواهیم کرد.

لکزایی درباره کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها در سطح شهرستان عنوان کرد: این کار بایستی با دلایل منطقی و قانع کننده انجام شود تا حق هیچیک از واحدها ضایع نشود.

علی صادقی، سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به در خواست نانوایان در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد دولت فعلاً بنایی به افزایش قیمت نان در کشور و به تبع ان در استان نیست.

وی مهمترین کالای ضروری مردم را نان دانست و افزود: نظارت‌ها در حوزه نانوایی‌ها و همچنین کیفیت نان باید با جدیت دنبال شود.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی کارگروه آرد و نان شهرستان سربیشه را بسیار خوب و راحت دانست و اظهار داشت: با توجه به دقت و تلاش جهادی فرماندار سربیشه مشکلی در این شهرستان از لحاظ توزیع و نظارت این امر مهم نداریم.

صادقی با اشاره به نانوایی‌های خانگی، افزود: اطلاعات نانوایی‌های خانگی سطح استان جمع آوری شده و تاکنون سهمیه آردی برای این مهم اختصاص داده نشده است.

میثم پیشدادیان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی به عدم احداث نانوایی جدید، عدم تخصیص سهمیه کیسه‌ای و پخت نان برای قشر خاص را بسیار مهم دانست و گفت: نظارت به مرخصی‌ها و کیفیت نان نانوایی‌ها را در شهرستان باید مد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: در بحث توزیع، بهترین و باکیفیت ترین آرد و گندم در خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه با بیان اینکه ۱۷۹ روستا و ۷۶ روستای عشایری در این شهرستان است، گفت: نزدیک به ۱۱ هزار و ۳۹۸ کیسه آرد در این شهرستان توزیع می‌شود.

محمدرضا زرگری از وجود ۳۶ عدد نانوایی در شهرستان سربیشه خبر داد و افزود: نزدیک به ۳۱ نانوایی نوع یک در این شهرستان داریم.

علی محمد بیجاری، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه نیز با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده شامل گشت‌های نظارتی مستقل و مشترک کمیته نظارت آرد و نان شامل نمایندگان فرمانداری، ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان و اتحادیه نانوایان و ساماندهی ساعت کاری و تعطیلی نانوایان در مراکز بخش‌ها، از تشکیل ۴ پرونده تخلف از ابتدای سال تاکنون خبر داد .