فرماندار شهرستان خوسف:اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی اولویت کاری در شهرستان خوسف است

فرماندار شهرستان خوسف در برنامه زنده تلویزیونی صبحانه از شبکه استانی خاوران اظهار داشت ، برنامه‌هایی که مورد توجه قرار گرفته ، فعال سازی و اتمام بیش از هفتاد پروژه نیمه تمام عمرانی در حوزه های مختلف بهداشتی، فرهنگی، عمرانی و ورزشی که احصاء شده بود از جمله آنها است.


 به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمد علی ایمانی، به ظرفیت های صنعتی ، معدنی ، کشاورزی ، دامداری و گردشگری این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در تمامی این حوزه ها برنامه ها و اقداماتی در بازه های زمانی کوتاه، میان و بلندمدت برنامه ریزی شده که برخی از آنها اجرایی و برخی دیگر نیز در آینده ای نزدیک به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
فرماندار شهرستان خوسف افزود : تدوین برنامه های کاری را برای حل مشکلات موجود در سطح شهرستان مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: تلاش خواهیم کرد با استفاده از تمامی ظرفیت های کاری و اداری این مشکلات که در حوزه های آب شرب، معادن، واحدهای صنعتی ، گازرسانی ، بهداشتی وخدماتی ، گردشگری و محیط زیست و منابع طبیعی تعریف شده به نتیجه مطلوب ختم شود و مردم طعم شیرین آن را احساس کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون بسیاری از این تلاش ها به نتیجه رسیده ، ادامه داد: به عنوان نمونه پروژه بیمارستان ۳۲تختخوابی شهرستان در حال حاضر فعال است و به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پیش بینی تجهیزات و نیروی انسانی، امید است بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد.


محمد علی ایمانی اشاره ای به استخر سرپوشیده این شهرستان داشت و گفت :۱۰ سال از شروع عملیات اجرایی آن گذشته اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با فراز و نشیب هایی همراه بود که با حل مشکلات موجود به زودی افتتاح خواهد شد ؛ این در حالیست که پیش بینی اعتبارات مجموعه فرهنگی و هنری شهرستان انجام گرفته که با تخصیص اعتبار، بزودی کارگاه آن فعال خواهد شد.
مقام عالی دولت در شهرستان خوسف ، به سایر پروژه های نیمه تمام در حوزه های راه های روستایی، کشاورزی، گلخانه ها، مجموعه های دامپروری، اشاره کرد و ادامه داد: دومین اولویت شهرستان تامین آب شرب سالم و بهداشتی بود که با اقداماتی که صورت گرفت خوشبختانه شهرستان خوسف امسال تابستان را بدون افت فشار آب و قطعی آب سپری کرد.
فرماندار شهرستان خوسف ، این شهرستان را دارای جاذبه های بی نظیر گردشگری دانست و با بیان اینکه این جاذبه ها کمتر مورد توجه قرار گرفته ، ادامه داد: ثبت بافت تاریخی خوسف، ماژان و روستای گارجگان در فهرست آثار ملی از جمله این ظرفیت هاست و خور و نوغاب نیز در جریان ثبت ملی قرار دارد.
وی با بیان اینکه همجواری خوسف با مرکز استان و وجود دو شهرک صنعتی در ابتدا و انتهای شهرستان اشاره کرد و افزود : این شهرستان دارای ۵ معدن فعال طلا و بیش از ده‌ها معدن در زمینه سایر کانی های فلزی است که هنوز پروانه اکتشاف نگرفته اند.
به گفته وی خوسف صاحب محصولات مزیت دار کشاورزی از جمله گل نرگس است که مقام پنجم کشوری را به خود اختصاص داده و در زمینه تولید عناب نیز مقام اول کشوری را دارد این در حالیست که در تولید محصولات استراتژیک مانند گندم حرف هایی زیادی برای گفتن دارد بطوریکه بیش از ۱۵۰۰ تن گندم تحویل مجموعه های مرتبط شده است.
فرماندار شهرستان خوسف ، به مشکلات شهرستان در کنار ظرفیت های آن اشاره کرد و افزود : در بحث کشاورزی غالباً با خام فروشی و حتی نبود بازار مناسب مواجه هستیم این در حالیست که بزرگترین شهرک صنعتی استان در جوار مرکز استان، شهرک صنعتی شهید رحمانی است که با بیش از ۵۰۰ هکتار، کمتر از ۲۰ درصد آن واگذار شده است.
وی به گلخانه های مهم در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: از جمله گلخانه محمدیه که قابلیت توسعه دارد و شهرک گلخانه ای ماژان با 40 هکتار ظرفیت که هنوز راه اندازی نشده و نیاز به ایجاد زیرساخت دارد .
فرماندار شهرستان خوسف ، ادامه داد : شکوفایی ظرفیت ها نیاز به توجه ویژه و تامین اعتبار استانی و ملی دارد که با توجه به اینکه توزیع اعتبارات بر اساس جمعیت صورت می گیرد و شهرستان خوسف از این منظر در رده های آخر قرار دارد؛ این در شرایطی است که این شهرستان به عنوان سومین شهرستان پهناور استان از تراکم جمعیتی بسیار پایینی برخوردار است.
ایمانی ، با بیان اینکه خوسف در مسیر کرویدور و ترانزیتی شرق به مرکز کشور قرار داشته و فاقد حداقل امکانات خدمت رسانی است گفت: توجه به مجموعه های مختلف بهداشتی و راه های مواصلاتی فقط توجه به خوسف نیست ، بلکه سایر استان ها نیز از آن منتفع خواهند شد.
فرماندار شهرستان خوسف ، با بیان اینکه فعال شدن این ظرفیت ها خواهد توانست شهرستان خوسف را به قطب اقتصادی در استان و حتی در کشور تبدیل کند ، گفت: زیرساخت های آب و برق در واحدهای معدنی و صنعتی فراهم نیست ، در شهرک شهید رحمانی خوسف نیز ، نیاز به احداث پست 132کیلوولتی برق است که پیش بینی های لازم در این رابطه صورت گرفته است.
مقام عالی دولت در شهرستان خوسف ، تصریح  کرد: از ابتدای توفیق خدمت گزاری در خوسف به دنبال احصاء مشکلات و پروژه های نیمه تمام عمرانی و جلب توجه مسئولین و استانی و کشوری بودیم که در این راستا سفر استاندار محترم به شهرستان خوسف را داشتیم و باعنایت ویژه ایشان بیش از 35 میلیارد اعتبار برای فعال شدن پروژه های نیمه تمام پیش بینی شد و برخی از پروژه ها نیز که نیاز به اعتبارات ملی داشت با پیگیری ها و دستور ایشان فعال گردید.
ایمانی، با بیان اینکه با دستور و مساعدت استاندار محترم ، همراهی مدیران ستادی و استانی اقدامات خوبی در حوزه راه های مواصلاتی روستایی، بهسازی معابر و آسفالت انجام شده است ، گفت: در حوزه ارتباطات و تلفن همراه و  اینترنت و تلفن ثابت نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که مردم آثار آن را در آینده ای نزدیک مشاهده خواهند کرد.
مقام عالی دولت در شهرستان ، با اشاره به دومین سفر استانی رئیس جمهور ، که با رویکرد اجتماع محورصورت پذیرفت ، افزود : در شهرستان خوسف ، مشکلات از قبل احصاء و طی مکاتبه با استان ، پیشنهادات مد نظر نیز ارائه شد این در حالیست که در سفر وزیر صنعت ، معدن و تجارت به شهرستان دغدغه ها ، مشکلات و درخواست ها به ایشان منتقل گردید و ایشان نیز قول مساعد جهت پیگیری در حوزه تخصصی و دیگر مباحث را دادند.
وی ادامه داد: در دیدار ویژه با استاندار محترم نیز مقرر شد پیشنهادات شهرستان خوسف در پیشنهادات استانی گنجانده شده و به محض قطعی شدن ، اطلاع رسانی خواهد شد؛ این در حالیست که از اعتبارات متمم سفر اول ریاست محترم جمهوری نیز به استان قول های مساعدی داده شده است.