// ۲۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۶:۴۵
فرماندار فردوس: یکی از اولویت های دولت سیزدهم توجه به روستاهاست

در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات روستاهای شهرستان فردوس، نشست هم اندیشی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها با فرماندار شهرستان فردوس و مدیرکل دفتر امور روستایی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، فرماندار شهرستان فردوس با بیان این مطلب که توجه به روستاها جز اولویت دولت سیزدهم بوده، اظهار داشت: اگر مبنا بر عدالت باشد باید توجه به روستا بیشتر از شهر باشد.

مهدی روشن گفت: در چند سال اخیر توجه رهبری به موضوع تولید بوده و تولید هم برگرفته از روستا است بنابراین باید روستاها مورد توجه ویژه قرار گیرند تا تحقق شعار سال صورت پذیرد .

وی افزود : اگر زیرساخت‌هایی که مطرح می‌شود و سالها جز مطالبات مردم بوده، بخواهیم محقق شود باید در جهت تولید، اشتغال و ثبات جمعیتی در روستاها حرکت کنیم .

فرماندار فردوس با بیان این مطلب که بالغ بر سه هزار هکتار پسته در بخش مرکزی واقع شده و عمده کشاورزان منطقه بخاطر اقلیم منطقه خساراتی به آنها وارد می‌شود،گفت؛ ولی به همت دولت سیزدهم استقرار ایستگاه هواشناسی به مبلغ سه میلیارد تومان در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

روشن تصریح کرد: در حوزه قنوات در برخی روستاها اقدامات بسیار خوبی انجام شده که باعث رونق کشاورزی منطقه شده است .

وی خاطرنشان کرد : در راستای بررسی مشکلات روستائیان در ۹۰درصد روستاها دهگردشی‌ها انجام شده و ۸۰درصد مصوبات این دهگردشی ها محقق شده و الباقی مصوبات نیز در دست پیگیری است.

فرماندار فردوس یادآور شد : تحول در روستا مورد توجه بوده که از هر روستا یک اقدام محوری و شاخص مورد انتظار است که باید معرفی و مطرح شود.

 مدیرکل دفتر امور روستایی استان شوراهای اسلامی در روستا را حلقه اتصالی بین مردم و مسئولین دانست و افزود: شوراهای جهادی و انقلابی در عرصه های مختلف آبادانی روستاها تلاش می‌کنند.

هاشمی گفت : با روی کار آمدن دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به روستاها انجام شد که یکی از اقدامات مشارکت دادن مردم در مباحث مختلف بود .

وی تصریح کرد : دهیاری نهاد مستقل خودگردان و غیر دولتی است که میتواند با تلاش و کوشش در جهت آبادانی روستا گامی موثر بردارد .

هاشمی با اشاره به اینکه در سطح استان تعداد ۱۷۷۶روستا وجود دارد که دارای سکنه هستند و امکان بازدید از تمامی روستاها وجود ندارد بیان کرد: بنابراین با همراهی بخشداران و فرماندار شهرستان مهمترین مسائل روستا پیگیری و برطرف می‌شود.

در ادامه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و اسلامیه به بیان نقطه نظرات و مشکلات روستائیان پرداختند و در پایان نیز از عملکرد مثبت اعضای شوراهای اسلامی دو روستای گستج و خانکوک تقدیر شد.