حرم رضوی داغدار یاس نبی شد

حرم ملائک نشین رضوی سیاهپوش و مامن زائران داغدار وسوگوار شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) شده است.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، همزمان با سالروز شهادت جانگداز حضرت زهرا(س) مشهدالرضا غرق در عزا و ماتم است.

حرم ملائک نشین رضوی سیاهپوش و مامن زائران داغداری است که از اقصی نقاط دنیا و ایران اسلامی خود را به این آستان مقدس رسانده اند تا این مصیبت عظیم و جانگداز را به فرزند بزرگوارشان حضرت رضا(ع) تسلیت عرض کنند.

خادمان این آستان مقدس نیز با شال‌های عزایی که بر گردن انداخته اند، میزبان عزاداران فاطمی در حرم مطهر رضوی هستند و نوای یا زهرا(س) و یاحسن (ع) از گوشه گوشه صحن ها به گوش می رسد.

بر اساس یک سنت دیرینه تعدادی از زائران و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) برای عرض تسلیت با پای پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس به محضر امام هشتم (ع) مشرف می‌شوند.

امسال نیز تعدادی از دلدادگان و محبان این خاندان از نقاط مختلف از جمله شهرها و استان‌های مجاور برای عرض تسلیت خود را به مشهد مقدس رسانده اند.

ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به پذیرایی از زایران مشغول هستند. تمام اماکن متبرکه رضوی در سوگ ام الائمه، حضرت زهرا(س) سیاهپوش شده و پرچم گنبد مطهر به رنگ سیاه درآمده است و در تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهر نیز بیرق عزا برافراشته شده و شهر یکپارچه داغدار فاطمه النبی است. 

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) مصادف با ششم دی ماه ویژه برنامه «اجتماع عزاداران فاطمی» از صبح امروز با قرائت کلام الله مجید و بیان احکام در حرم مطهر رضوی آغاز شده است. در این مراسم نوجوانان گروه سرود «گلدسته‌های حرم» سرودی را در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) همخوانی می‌کنند و مجتبی رمضانی نیز زیارت حضرت زهرا (س) را قرائت خواهد کرد.

همچنین آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این مراسم به ایراد سخن می‌پردازد و سپس مراسم نوحه خوانی و سینه زنی نیز با مداحی امیر عارف برگزار خواهد شد.

مراسم ظهر شهادت حضرت فاطمه (س) نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) با قرائت زیارت حضرت زهرا (س) ادامه می‌یابد و در این مراسم حجت الاسلام واعظ شهیدی سخنرانی و ذاکران اهل بیت (ع) مدیحه سرایی خواهند کرد.