محور سربیشه-بیرجند کاملاً دو بانده شد

فرماندار سربیشه با بیان اینکه محور سربیشه به بیرجند به طور کامل دوبانده شده است، گفت: گمرک ماهیرود به اداره کل ارتقا می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمدرضا لک‌زایی شنبه شب در گفتگوی تلویزیونی به تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به این شهرستان پرداخت و افزود: در سطح استان افتتاح باند دوم ۵۰ کیلومتر بوده که از این مقدار ۲۳ کیلومتر برای شهرستان سربیشه بوده است.

وی ادامه داد: ۱۳ کیلومتر از باند دوم سربیشه ماهیرود و ۱۰ کیلومتر سربیشه بیرجند به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور و هیأت همراه از پروژه مجتمع آبرسانی روستای خوشاب شهرستان سربیشه، گفت: این پروژه توسط قرارگاه شهید ناصری در سه فاز در حال اجرا است.

فرماندار سربیشه افزود: فاز یک مجتمع آبرسانی خوشاب کاملاً اجرا شده و فاز دو تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

لکزایی ادامه داد: این پروژه با بهره‌برداری فاز سه تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و ۱۹ روستا از نعمت این پروژه آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: فاز اول پروژه آبرسانی به روستای مشروکه و خوشاب و در فاز دو ۱۱ روستا و در فاز سه جمعاً ۱۹ روستا بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار سربیشه اعتبار این پروژه را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

لکزایی بیان داشت: بازدید از کارگاه حوله‌بافی زنان روستای لانو شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور بود که در این بازدید بر توانمندسازی بانوان روستا و بازاریابی تولیدات بانوان روستایی تاکید شد.

وی افزود: پیگیری تأکیدات رئیس جمهور در این زمینه در دستور کار فرمانداری سربیشه قرار گرفته است.

فرماندار سربیشه گفت: در بازدید رئیس جمهور از کارگاه حوله‌بافی زنان روستایی در سربیشه، یکی از بانوان درخواست تأمین جهیزیه برای دختر خود را داشت که رئیس جمهور قول مساعد داد و پس از ۵ روز ۱۱ سری جهیزیه کامل به این روستا اهدا شد.

لکزایی تصریح کرد: اقلام این جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباس شویی و اجاق گاز به ارزش ریالی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: این جهیزیه، هدیه ویژه از طرف رئیس جمهور به بانوان روستایی سربیشه بود.

فرماندار سربیشه بیان کرد: بازدید از خدمات گروه‌های جهادی در مناطق مرزی و دیدار چهره به چهره با مردم روستای لانو از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور به شهرستان سربیشه بود.

وی اظهار داشت: در دیدار با مردم روستای لانو، رئیس جمهور قول پرداخت یک نوبت عایدات سوخت مرزنشینی را دادند که به زودی محقق می‌شود.

لکزایی ادامه داد: ارتقای سطح گمرک ماهیرود به اداره کل، تخصیص ۱۰۰ درصدی درآمد بازارچه‌های مرزی، استقرار قرنطینه نباتی و گیاهی در مرز ماهیرود که در بحث واردات و صادرات مثمر ثمر است از دیگر برکات سفر رئیس جمهور به استان برای شهرستان سربیشه بود.

فرماندار سربیشه گفت: همچنین وزیر راه و شهرسازی در فاز نخست ۱۵ هکتار از ۱۰۰ هکتار سایت اندیشه از نهضت ملی مسکن را با ۴۳۰ قطعه کلنگ‌زنی کردند.

وی ادامه داد: تمامی زمین‌ها در شهر سربیشه، درح و مود به صورت ۲۰۰ متر ویلایی خواهد بود و تاکنون ۲۶۰ نفر عقد قرارداد داشتند که انشاالله هرچه زودتر خانه‌ها را بسازند.