شیرینی در خراسان جنوبی بدون افزایش قیمت

رئیس اتحادیه قنادان خراسان جنوبی گفت: قیمت شیرینی در این استان افزایش نداشته است و در آستانه شب یلدا با قیمت مصوب ۳۱ اردیبهشت امسال به فروش می‌رسد. 


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،ثریا رحیمی افزود: شیرینی‌فروشان مجاز به افزایش قیمت نیستند و افزایش قیمت شیرینی به خاطر شب یلدا تخلف است.

وی بیان کرد: قیمت‌گذاری دستوری برای شیرینی نداریم و مردم می‌توانند هرگونه گرانفروشی به مناسبت شب یلدا را گزارش کنند.

اما رئیس اتحادیه خواربار فروشان خراسان جنوبی گفت: قیمت آجیل نسبت به اسفند سال قبل در این استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

محمد شریف افزود: در کشور و استان نرخ مصوب برای خشکبار نداریم یعنی قیمت را عرضه و تقاضا و کیفیت و ترکیب آجیل و خشکبار تعیین می‌کند.

وی یادآور شد: همه اقلام موردنیاز مردم به‌وفور در آجیل‌فروشی‌ها و حتی قنادی‌ها عرضه شده است.

رئیس اتحادیه خواربار فروشان خراسان جنوبی گفت: قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط درجه یک شب یلدا (آجیل شیرین) حداکثر ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده و مردم گران‌تر نخرند.

وی بیان کرد: استقبال مردم از خرید آجیل به نسبت خوب است ولی عمدتا مشتری‌های خاص خود را دارد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم از اجرای طرح نظارتی شب یلدا خبر داد و گفت: ۳۵ تیم بازرسی، بازار استان را رصد می‌کنند.

علی تهوری افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای برخی اقلام مخصوص این روزها از جمله انواع میوه نظیر هندوانه و انار، انواع آجیل و شیرینی اداره کل صمت با همکاری ادارات مربوطه طرح نظارتی ویژه شب یلدا را از ۲۶ آذر تا ۳۰ آذر ماه به مدت پنج روز اجرا می‌کند .