سینماهای خراسان رضوی پرمخاطب‌ترین در کشور بعد از تهران

خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون بعد از تهران در شاخصهای مختلف، بیشترین مخاطب سینما را در بین سایر استانهای کشور بر اساس ارزیابی موسسه سینما شهر داشت. 


 به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، مسئول گروه سینمایی و سمعی- بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بر این اساس فروش سینماهای خراسان رضوی تا ۱۸ آذرجاری، ۳۷۴ میلیارد و ۷۴۱ میلیون ریال بوده است که در این مدت یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۴۲ مخاطب داشته‌اند.

سوسن محمدزاده افزود:در این مدت ۱۱ سینما در خراسان رضوی با ۶۲ سالن و هفت هزار و ۹۱۳ صندلی فعال بوده که ضریب اشغال آنها ۱۲.۳۶ درصد از کل صندلی های سینماهای کشور بوده است.

وی گفت: در این مدت ۱۱ سینما در خراسان رضوی با ۶۲ سالن و هفت هزار و ۹۱۳ صندلی فعال بود که ضریب اشغال آنها ۱۲.۳۶ درصد از کل صندلی های سینماهای کشور است.

مسئول گروه سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تصمیمات اخیر سازمان سینمایی مبنی بر حمایت از سینماداران کشور افزود: قرار است تسهیلات بانکی به سینمادارانی که در 2 ماه اخیر دچار رکود در فعالیتهایشان شده بودند، در نظر گرفته شود اما مبلغ و زمان پرداخت آن هنوز اعلام نشده است.

محمدزاده همچنین به وضعیت استان در برگزاری رویدادهای سینمایی اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی سازمان سینمایی، خراسان رضوی جزو پنج استان برتر کشور در برگزاری رویداد مهر سینمای ایران در مهر امسال شناخته شد.

مسوول گروه سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در آذر امسال ۶ پروانه ساختبرای فیلم های کوتاه خراسان رضوی صادر شد.