رئیس جمهور وارد بیرجند شد

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.


به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، نفت و نیرو در این سفر ۲ روزه حضور دارند.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر است و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور در شهرستان‌های قاینات و نهبندان هم حضور می‌یابد و ضمن بازدید از طرح‌های مختلف عمرانی و زیربنایی استان و بررسی روند اجرای مصوبات سفر قبلی، در نشست‌های مختلف طی این ۲ روز شرکت می‌کند.

پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی که نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد، رفع محرومیت و جذب سرمایه‌گذاری از محورهای دور دوم سفر آیت الله رئیسی اعلام شده است و به همین منظور جلسات تخصصی برگزار می‌شود.

همچنین روز گذشته شماری از معاونان وزیران و مدیران کل اعزامی از مرکز به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها در ۲۸ دستگاه اجرایی استان حضور یافتند و با برپایی میزهای ارتباطات مردمی علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم، درخواست‌ها، پیشنهادها، مشکلات و نامه‌های مردم را دریافت کردند.

براساس آخرین اعلام مسوولان استان رهاورد سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۶ مصوبه بوده که اغلب آنها در زمینه عمرانی و زیرساختی است و ۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.