استفاده از مادربزرگ های قصه‌گو برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی بین کودکان خراسان شمالی

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های خراسان شمالی : از استفاده از مادر و مادربزرگ های قصه گو برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در کودکان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،رضا ایزانلو با اشاره به اینکه بخش کودکان در کتابخانه های این استان یکی از فعالترین بخش ها است، اظهار کرد: از سوی دیگر بخش کودکان در کتابخانه مرکزی این استان یکی از بزرگترین بخش ها است.

وی گفت: برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و تمایل کودکان به خواندن کتاب و از سوی دیگر آشنایی آن ها با کتاب، کلاس های قصه گویی برگزار و برای کودکان قصه و داستان های مختلف خوانده می شود.

ایزانلو افزود: کتابخانه های این استان در حوزه قصه گویی، کتابدارهای خوبی دارد که به خوبی می توانند برای کودکان قصه بگویند.

وی با بیان اینکه کلاس های قصه گویی برای کودکان ۲ سال به بالا برگزار می شود، ادامه داد: در این حوزه حتی از مادران و مادربزرگ ها نیز استفاده می کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته مسابقه قصه گویی برای مادربزرگ ها برگزار شد و طی این مسابقه دو یا سه مادربزرگ قصه گو نیز به عنوان مادربزرگ های قصه گوی برگزیده انتخاب شدند.

به گفته وی در حال حاضر حدود ۱۲ هزار کودک از ۲ تا ۱۱ سال عضو کتابخانه های این استان هستند.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر آن برگزاری محافل ادبی شاهنامه خوانی، سعدی و حافظ خوانی از دیگر اقداماتی است که در کتابخانه های این استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در این استان، شب های شعر نیز هر چند وقت برگزار می شود.

ایزانلو بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی همچون فرزندپروری، خانواده، ازدواج و ... از دیگر اقداماتی است که در فضای کتابخانه های این استان برگزار می شود .