خراسان جنوبی؛ در پله سوم نرخ رشد جمعیت کشور

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در خراسان جنوبی ۱.۲ و در کشور ۰.۷ است، گفت: خراسان جنوبی رتبه سوم نرخ رشد جمعیت در کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،علیرضا مهرآور، سه شنبه ۱۵ آذر در اولین نشست خبری پرسش و پاسخ پیرامون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: نرخ موالید در استان ۱۸.۲ بوده و نسبت جمعیتی استان ۱۰۴ است به ازای هر تولد ۱۰۰ دختر ۱۰۴ تولد پسر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه از منظر خانواری نیز نرخ استان ۳.۴ است، تصریح کرد: نرخ ازدواج در استان و کشور به ترتیب ۸.۳ و ۶.۹ و نرخ طلاق نیز در استان و کشور به ترتیب ۱.۸ و ۲.۵ است.

مهرآور با بیان اینکه رتبه دوم نرخ موالید را پس از استان سیستان و بلوچستان داریم، اظهار کرد: جمعیت فعلی استان ۸۲۷ هزار نفر بوده و از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ۹ هزار و ۷۹۹ واقعه تولد در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر درصد تغییر کل استان ۰.۵_ است، بیان کرد: خراسان جنوبی رتبه هفتم به لحاظ ثبت ازدواج و رتبه ۲۷ ثبت طلاق را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال، بیشترین فراوانی ولادت متعلق به مادران ۲۸ ساله و پدران ۳۳ ساله بوده و ۹۰ درصد از فرزندان اول از مادران ۱۸ تا ۳۵ ساله متولد شده‌اند، تصریح کرد: بیشترین سهم فرزندان سوم و چهارم مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله و بیشترین سهم فرزندان پنجم و بیشتر مربوط به مادران ۳۵ تا ۳۹ ساله است.