برای ۹۱۴ نفر از معلولان خراسان شمالی شغل ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از تلاش برای افزایش مراکز توانبخشی روزانه در این استان خبر داد.

دکتر محسن توحیدی مقدم در همایشی که به مناسبت روز جهانی معلولان، ۱۳ آذر ماه در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: درصدد هستیم تا این مراکز را حتی در مناطق محروم استان نیز راه اندازی کنیم.
وی گفت: در واقع هدف از راه اندازی این مراکز این است که افراد توان خواه طی ساعاتی از روز خدمات مورد نیاز را دریافت و مابقی ساعت شبانه روز را در کنار خانواده باشند.
دکتر توحیدی مقدم تاکید کرد: باید فرد معلول را بعد از ایجاد معلولیت بازتوان کرد که در این امر، خانواده به طور قطع نقش مهمی دارد.اگر خانواده نباشد نمی توان به پیشگیری واقعی رسید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در خراسان شمالی ۲۲ هزار و ۹۴ پرونده توانبخشی وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر یارانه بگیر هستند.
به گفته وی یکی از اتفاقات خوبی که طی امسال برای افراد تحت پوشش بهزیستی اتفاق افتاد، افزایش ۵۰ درصدی یارانه ها بوده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر خانواده ها، جامعه نیز نقش مهمی برای حضور معلولان در جامعه، اماکن عمومی و ادارات دارد که می توان این امر را با مناسب سازی اماکن انجام داد.
وی همچنین در ادامه بیان کرد: قرار بر این است تا امسال ۲۶ دستگاه اتوبوس وارد استان شود که مقرر شده تا تعدادی از این دستگاه ها برای افراد معلول مناسب سازی شود.
توحیدی مقدم به اشتغال افراد معلول نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته با اعطای ۳۵ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۶ و ۱۸ برای ۹۱۴ نفر اشتغال ایجاد شد.
وی افزود: در سال جاری نیز ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۶ برای بهزیستی استان در نظر گرفته شده و اعتبارات تبصره ۱۸ به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است.