طرح بهسازی روشنایی باند فرودگاه طبس عملیاتی شد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: طرح بهسازی روشنایی باند فرودگاه طبس عملیاتی شده و قرار است طی ۲ ماه آینده تکمیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،خلیلی طهماسبی روز یکشنبه اظهار داشت: این طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دست اجراست و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: طرح بهسازی روشنایی باند فرودگاه طبس از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال اجراست و عملیات کابل‌گذاری و جانمایی چراغ‌ها برای باند سه کیلومتری این فرودگاه در ماه جاری آغاز شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه محورهای شهرستان طبس یکی از شریان‌های حیاتی کشور است گفت: مسافران بسیاری از این شهر تردد می‌کنند به همین منظور به‌روز رسانی زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی همواره یکی از اهداف اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بوده است.

وی عنوان کرد: طی سالیان گذشته اقدامات زیادی برای تامین زیرساخت‌های فرودگاهی در فرودگاه طبس صورت گرفته که از شاخص‌ترین آنها گازرسانی ساختمان‌های اداری و منازل سازمانی فرودگاه، پیگیری مطالعات ساختمان تکنیکال بلاک، خریداری دکل روشنایی اپرون فرودگاه و خریداری سامانه میمک برج مراقبت فرودگاه است.

طهماسبی افزود: در حال حاضر به دلیل نبود روشنایی باند در فرودگاه طبس امکان پرواز در شب وجود ندارد و با طرح در دست اجرا این مشکل برای همیشه حل خواهد شد.

استان خراسان جنوبی در شهرهای بیرجند و طبس فرودگاه فعال دارد.