استقبال کم خانواده های خراسان شمالی از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان

خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: متاسفانه استقبال خانواده های این استان از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان کم است.
استقبال کم خانواده های خراسان شمالی از طرح سنجش تنبلی چشم کودکان
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محسن توحیدی مقدم ، با اشاره به اینکه این طرح برای کودکان ۳ تا ۶ سال اجرایی می شود، اظهار کرد: دوره طلایی درمان تنبلی چشم، سن ۳ تا ۶ سالگی در کودکان است که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به کم بینایی و نابینایی دو چشم و یا یک چشم شود.

وی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح از سال گذشته تاکنون ۴۵ پایگاه بهزیستی مجهز شده اند تا سنجش تنبلی چشم را در کودکان انجام دهند.

توحیدی مقدم افزود: طی سال گذشته تعهدی که سازمان بهزیستی برای انجام تنبلی چشم انجام داده بود ۳۰ هزار کودک بود که سنجش برای ۳۰ هزار و ۱۲۸ کودک انجام شد.

وی با بیان اینکه برای امسال سازمان بهزیستی اعلام کرده که سنجش چشم برای تمام کودکان ۳ تا ۶ سال انجام شود، ادامه داد: اما تاکنون فقط ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر به پایگاه ها مراجعه کرده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خانواده ها سنجش چشم کودکان و درمان تنبلی چشم را جدی بگیرند، گفت: کودکان سنجش شده در صورت مشاهده مشکل به بینایی سنج مراجعه کرده و در صورت عدم رفع مشکل به سطح بالاتر یعنی چشم پزشک ارجاع می شوند .