فرماندار فردوس: موتور توسعه و‌ پیشرفت فردوس روشن شده و در حال حرکت است

فرماندار فردوس در همایش روز فردوس اظهار داشت: شهرستان فردوس داشته های زیادی دارد از جمله آن، علمایی که در جای جای کشور خدمت می کنند.

فرماندار فردوس: موتور توسعه و‌ پیشرفت فردوس روشن شده و در حال حرکت است


  اعظم جمالی ،



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مهدی روشن افزود: اجلاسیه جهادگران که شهریورماه برگزار شد بعنوان یک‌ ثروت تاریخی برای ما دستاوردهای فراوانی دارد و در تاریخ کشور بعنوان یک روز ملی ثبت شد.

وی با اشاره به وجود هزار حافظ قرآن کریم در فردوس، از این شهر بعنوان شهر قرآنی یاد کرد و یادآور شد: از فردوس می توان بعنوان شهر گردشگری، شهر کشاورزی، شهر معدنی نیز یاد کرد چرا که ظرفیت های زیادی دارد و باید به آن پرداخته شود.
فرماندار فردوس با اشاره به بخشی از سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در نگاه انقلابی، آرمان‌گرا باشید، تصریح کرد: برای فردوس می خواهیم نگاه آرمان گرا داشته باشیم و برای تحقق این آرمان ها به همت و عزم و اراده، وحدت و همدلی نیاز داریم.
سیدمهدی علیپرست گفت: شهرداری فردوس در سال ۱۳۰۴ بعنوان دومین شهرداری در خراسان‌ بزرگ و‌ هفدهمین شهرداری در کشور آغاز بکار کرد به همین ‌مناسبت در سال ۸۵ به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای فرهنگ‌ عمومی، روز دهم آذر بعنوان روز فردوس نامگذاری شد.
وی افزود: برگزاری تورهای فردوس گردی، آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با فرهنگ و بناهای تاریخی فردوس، تجلیل از نویسندگان فردوسی، برگزاری نمایشگاه تولیدات بومی و‌ محلی فردوس، رونمایی از کلیپ روز فردوس از جمله برنامه هایی است که از هشتم تا یازدهم آذرماه در فردوس اجرا می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس خواستار آشنایی نسل جوان با فرهنگ ناب فردوس شد و یادآور شد: فردوس داشته های زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و عظمت و پیشرفت فردوس به دست همه فردوسی هاست.
امام جمعه فردوس نیز گفت: مردان سخت کوش شهرستان فردوس، سخاوت و مردانگی را به جهان نشان دادند و قناعت، تواضع، ایثار و ازخودگذشتگی زنان این‌ منطقه نیز حکایت از مشارکت بانوان در امور خانه و‌ خانواده دارد.
حجت الاسلام شاکری افزود: همت بالای مردم فردوس در ساخت حسینیه ها، هیئات مذهبی و شرکت در مراسمات تشییع جنازه نشان از همبستگی، وابستگی و ریشه در دین، مذهب و دیانت مردم منطقه دارد.
وی تصریح کرد: باید به نسل امروز، تغییر و تحول را بفهمانیم که فردوس ۵۰ سال قبل کجا بوده و امروز کجا قرار دارد، اگر این تغییر در جهت کمال بوده، نشان بدهیم و‌ اگر در جهاتی از فرهنگ خودمان عقب نشینی کرده ایم، باید چاره ای بیاندیشیم.