احداث بازار شهروند با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری فردوس

اسدی گفت: احداث بازار شهروند با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری فردوس اقدام بسیار خوب و پر سودی برای شهرداری است که توانسته از ظرفیت بخش خصوصی بخوبی استفاده کند.

احداث بازار شهروند با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری فردوس
تشکیل صندوق مشترک شهری و‌ روستایی منبعی برای پرداخت تسهیلات   اعظم جمالی


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مدیرکل امور اقتصادی، سرمایه گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در چهارمین نشست هم اندیشی شهرداران خراسان جنوبی، با حضور ۳۱ شهردار به میزبانی شهرداری فردوس اظهار داشت : کل منابع ما برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۰ میلیارد آن پرداخت شده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در نوبت است.
وی از تشکیل صندوق مشترک شهری و‌ روستایی خبر داد و افزود: اساسنامه این صندوق تشکیل شده و در واقع این صندوق منبع خوبی است که ظرف چند سال حداقل پنج هزار میلیارد تومان درآمد دارد که از آن منبع می توانیم تسهیلات کم بهره پرداخت کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌ جنوبی نیز گفت: عدالت خدا به گونه ای است که هر استان، منطقه و جغرافیایی اقتضای خاص خودش را دارد که به مقداری زحمت، تحرک، برنامه و خلاقیت نیاز دارد و بشر باید در همین‌ هماورد باید خودش را نشان دهد.
عباس زاده افزود: نباید از ظرفیت استان خودمان غافل شویم، ظرفیت مرز و معادن را داریم و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

شهردار فردوس خبر داد : سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردی در مجموعه تجاری فرهنگی عقیق فردوس
شهردار فردوس در چهارمین نشست هم اندیشی شهرداران خراسان جنوبی از سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردتومانی در پروژه مجموعه تجاری فرهنگی عقیق فردوس خبر داد.
مهندس اکبری گفت: عملیات اجرایی مجموعه تجاری فرهنگی عقیق در زمینی به مساحت چهارهزارو۵۰۰ مترمربع از خردادماه ۱۳۹۹ آغاز شده که اخیرا با مشارکت بخش خصوصی این پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردتومانی، اجرا می شود.
وی تصریح کرد: استخر ذخیره آب های سطحی با ظرفیت ۷۰ هزارمترمکعب در سال ۱۳۹۹ مورد بهره برداری قرار گرفت و در بهمن ماه ۱۴۰۰ پس از ۴۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان، بطور کامل آبگیری شد و یک هکتار زمین حاشیه استخر نیز زیر کشت گندم قرار گرفت.
شهردار فردوس، احداث کارخانه تمام اتومات آسفالت، بهره برداری از معدن سنگ لاشه، مشارکت در واگذاری خدمات عمومی (کشتارگاه، ترمینال، غسالخانه) و‌ مشارکت در ساخت واحدهای تجاری در محل پارک گردشگری تون را از جمله ظرفیت های شناسایی شده و قابل اجرا در شهر فردوس اعلام کرد.
در این جلسه، اسدی مدیرکل امور اقتصادی، سرمایه گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌ جنوبی،صفری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری خراسان جنوبی نیز حضور داشتند.