دو میلیون و هفتاد هزار قطعه جوجه گوشتی در سربیشه پرورش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال دو میلیون و هفتاد هزار قطعه جوجه گوشتی در ۷۴ واحد طیور سربیشه پرورش داده شده است.
دو میلیون و هفتاد هزار قطعه جوجه گوشتی در سربیشه پرورش یافت
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مهدی جعفری با اشاره به اینکه شهرستان سربیشه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در خراسان جنوبی است، اظهارکرد: در این شهرستان بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ گوشتی از ابتدای سال جاری تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشورزی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۷۴ واحد پرورش مرغ گوشتی در سربیشه بیان کرد: ظرفیت این واحدها یک میلیون و ۱۳۳ هزار قطعه است.

جعفری با تأکید بر اینکه در این واحدها از ابتدای سال دو میلیون و هفتاد هزار قطعه جوجه گوشتی پرورش داده شده است، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که فعالان پرورش طیور در سربیشه عنوان می کنند نبود کشتارگاه در این شهرستان است.

وی یادآور شد: یکی از اولویت های ما پیگیری احداث و راه اندازی کشتارگاه است که این موضوع را با همکاری بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین در این شهرستان مرزی دو واحد پرورش پولت، یک واحد پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت ۳۷۳ هزار قطعه مشغول به فعالیت است.

جعفری ادامه داد: در واحد مرغ تخم گذار روزانه بیش از ۷ تن تخم مرغ تولید و علاوه بر تامین نیاز داخل در شهرستان‌های دیگر خراسان جنوبی چون بیرجند، خوسف و نهبندان نیز توزیع می شود.

وی گفت: به طور کلی خراسان جنوبی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در شرق کشور است که برخی از شهرستان های استان چون سربیشه در این زمینه پیشگام هستند.