۷۸ ویژه برنامه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس خراسان‌شمالی اجرا شد

رییس اداره امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۷۸ برنامه فرهنگی در هفته پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی( ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه) در مدارس این استان اجرا شد.
۷۸ ویژه برنامه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس خراسان‌شمالی اجرا شد
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، طلعت علی‌نژاد اظهار داشت: برگزاری ایستگاه نشاط اجتماعی و محیطی، تولید محتوای الکترونیکی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری کارگاه آموزشی و مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری از مهمترین این برنامه ها بود.

وی؛ رونمایی از دستاوردها و محصولات حوزه پیشگیری از آسیب‌ها، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر، اکران فیلم های آموزشی مرتبط با مبارزه با مواد مخدر، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره ای رایگان و آموزش های ارتقایی یاریگران زندگی و اجرای برنامه های تاب آوری دانش آموزان در معرض خطر از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

رییس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: دانش آموزان بهترین سفیران برای اطلاع رسانی به خانواده های خود در زمینه پیامدهای منفی اعتیاد و آسیب های اجتماعی هستند و باید در تربیت این قشر کوشا باشیم.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه ها کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به دانش آموزانی که در معرض خطر قرار دارند و شناسایی این افراد و پیشگیری از آسیب است.

علی نژاد عنوان کرد: همچنین اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف کسب مهارت های زندگی کمک شایانی در کاهش آسیب های اجتماعی درسطح مدارس استان بوده است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند .