موافقت ترکمنستان با عرضه موادغذایی ایرانی در بازارچه مرزی باجگیران

رییس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه در مشهد گفت: مسوولان کشور ترکمنستان با عرضه تولیدات مواد غذایی کشورمان در بازارچه مرزی باجگیران شهرستان قوچان در خراسان رضوی برای ورود این اقلام به کشورشان موافقت کردند.
موافقت ترکمنستان با عرضه موادغذایی ایرانی در بازارچه مرزی باجگیران
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،محمد بهشتی منفرد روز سه شنبه افزود: این تصمیم مهم که سبب ورود تولیدات غذایی کشورمان از این بازارچه مرزی می شود در پی رایزنی ها و تلاشهای سفارت ایران در عشق آباد مرکز ترکمنستان اتخاذ شده است.

وی گفت: البته شرط مهم برای صادرات این اقلام، استاندارد بودن و داشتن تاییده های لازم بهداشتی معمول برای صادرات است که طبیعتا از سوی مرزنشینان همچون گذشته رعایت خواهد شد.

بر اساس اعلام مسوول هماهنگی بازارچه های مرزی استانداری خراسان رضوی؛ بازارچه مرزی باجگیران در ۲ سوی مرز ایران و ترکمنستان ۳۰ غرفه دارد که ۲۰ غرفه آن در بخش ایرانی بازار واقع شده است.

رضا حقیقی اظهار داشت: تا پیش از شیوع کرونا ارزش مبادلات مرزی در بازارچه مرزی باجگیران کمتر از سه میلیون دلار بوده و اهمیت این بازارچه بیشتر اشتغال زایی محلی و مبادلات مرزی شامل اقلام مصرفی غیریارانه ای است و جمعیت ترکمنستانی به عنوان گردشگر مایحتاج خود را از این پایانه تامین کرده است.