رسانه، یک رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت

خراسان جنوبی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: رسانه، به عنوان یک رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت شمرده می‌شود.

رسانه، یک رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مصطفی بابایی سارویی، یکشنبه ۲۹ آبان در سفر به خراسان جنوبی و دیدار با مدیران رسانه‌های این استان اظهار کرد: در مبانی سند تحول آموزش و پرورش رسانه‌ها تنها یار آموزش و پرورش نیستند؛ بلکه در کنار ارکان حکومت، خانواده و نهادهای غیردولتی از ارکان اساسی هستند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اخذ و ارائه راهکارهای نقش تربیتی رسانه، اظهار کرد: باید کاری کنیم تا تصویری که از نظام آمورش و پرورش ارائه می‌شود، تصویر بهتری باشد.

مصطفی بابایی سارویی، با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۱ سال مهجور مانده بود اما در این دوره حرکت جدی برای اجرای آن شکل گرفته است، یادآور شد: در همین راستا ۱۵۰۰ نفر به عنوان راهیابان تحول، آموزش دیده‌اند که با حضور در مدرسه آغازگر تحول خواهند بود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مخاطب آموزش و پرورش با احتساب دانش‌آموزان، والدین و معلمان ۵۰ میلیون نفر است که باید در کانون توجه نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند و باید گفت ۹۵ درصد اتهاماتی که متوجه معلمان بوده از اساس کذب است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای باید در مدارس جدی گرفته شود و کتابی در این زمینه تدوین شده اما نیازمند بازنگری است، تصریح کرد: جامعه دانش‌آموزی کشور ۱۶ میلیون نفر هستند که اگر به‌درستی با سواد رسانه‌ای آشنا شوند ظرفیت عظیمی برای خروج مظلومیت انقلاب اسلامی در مقابل جریان رسانه‌ای معاندان است.

بابایی گفت: سال گذشته ۶۴ هزار دانش‌آموز آموزش خبرنگاری دیدند که می‌توانند نقش‌آفرینی جدی در حوزه رسانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایده‌های مطرح شده از سوی فعالان رسانه‌ای خراسان جنوبی در نظام تعلیم و تربیت اثرگذار خواهد بود، اظهار کرد: خبرگزاری پانا یک ظرفیت رسانه‌ای آموزش و پرورش است اما قدرت تحرک آن کم بوده و باید برای اثرگذاری بیشتر این رسانه تلاش کرد.