مشارکت121هزار و723دانش آموز استان خراسان جنوبی در انتخابات شورای دانش آموزی

مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی ، از مشارکت 121 هزار و 723 دانش آموز دختر و پسر، در انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس استان خبر داد. 
مشارکت121هزار و723دانش آموز استان خراسان جنوبی در انتخابات شورای دانش آموزی

  حمید رضا تاکی ، به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سید علیرضا موسوی نژاد، با اعلام این خبر گفت: از این تعداد، 47 هزار 433 نفر از دوره دوم ابتدایی، 41 هزار 712 نفر ازدوره اول  متوسطه و تعداد32 هزار و 578 نفر از دوره دوم متوسطه دراین انتخابات شرکت کردند.

وی، از شورای دانش‌آموزی‌ به عنوان نماد مسئولیت‌ پذیری و مشارکت‌جویی در جامعه یاد کرد و افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی یکی از فرصت هایی است که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیتهای پرورشی با ابعاد وسیع شده و  زمینه های به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه آنان را فراهم می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تأکید کرد: در فرآیند تعلیم و تربیت اسلامی، انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس  متناسب با فرهنگ اصیل دینی، برنامه ها و فعالیت هایی با هدف بروز و ظهور این علایق و استعدادهای بالقوه طراحی و به اجرا درآمده است.

موسوی نژاد ، پرورش اجتماعی مبتنی بر تعالیم انسان ساز اسلام را از دیگر اهداف برگزاری این انتخابات بر شمرد و عنوان کرد: انتخابات دانش آموزی تمرینی برای حضور موثر، خودانگیخته  فعالیت های گروهی، برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس و کسب آمادگی برای ورود دانش آموزان به عرصه های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی است.

به گفته مدیر کل آموزش و پررش خراسان جنوبی؛ دانش آموزان بهارستان علم و ادب، در بازه زمانی 22 لغایت 25 آبان ماه پای صندوق های رای در مدارس خود حاضر شدند و نمایندگان خود در شورای دانش آموزی مدرسه را انتخاب کردند.