دانشگاه بیرجند با 17 کشور جهان تعامل علمی دارد

رئیس دانشگاه بیرجند از تعامل علمی و تخصصی این مرکز آموزشی دانشگاه بیرجند با دانشگاه‌های 17 کشور جهان خبر داد و گفت: تعداد 20 پایان نامه مشترک دانشگاه بیرجند با موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف در دستور کار قرار دارد.
دانشگاه بیرجند با 17 کشور جهان تعامل علمی دارد
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در سفر سفیر قرقیزستان به دو موضوع اقتصاد و اندیشه توجه و پرداخته می‌شود.

احمد لامعی افزود: طرح این موضوعات درراستای پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آمادگی لازم جهت تعامل با کشور قرقیزستان در زمینه های علمی را داریم.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد:در کشور قرقیزستان ۱۹ دانشگاه معتبر و با درجه علمی خوب فعالیت دارند که می‌توان از ظرفیت و پتانسیل‌های موسسات آموزش عالی این کشور در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر جایگاه فراملی دانشگاه بیرجند در حوزه‌های علمی و تخصصی یادآور شد: تنها دانشگاه ملی شرق کشور در سال ۱۴۰۱ از توانمندی ها و قابلیت های بالایی برخوردار است و این توانایی را دارد تا با کشورهای مختلف همکاری و تعاملات خوب و لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی ۴۸ دانشگاه دولتی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه آموزش‌عالی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به تحصیل ۸۵۰ دانشجو خارجی در دانشگاههای خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۵۸۰ نفر در دانشگاه دولتی، ۲۱۴ نفر در دانشگاه آزاد، ۸۵ نفر دانشگاه علوم پزشکی و ۲نفر در دانشگاه پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند.

لامعی از تعامل علمی و آموزشی دانشگاه بیرجند با ۱۷ دانشگاه‌های کشور جهان خبر داد و افزود: تعداد ۲۰ پایان نامه مشترک دانشگاه بیرجند با کشورهای مختلف در حال حاضر در دستور کار این مرکز آموزش عالی قرار دارد.