صدور 56 مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال در فردوس

همزمان با هفته کار آفرینی و در راستای پیاده سازی اجرای طرح فردوس شهر کار در خانه جلساتی مجزا با فعالان حوزه گردشگری، کشاورزی و صنایع درراستای انتخاب نمایندگان رسته های مختلف برگزار شد.

صدور 56 مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال در فردوس
  اعظم جمالی ، به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 56 مجوز مشاغل خانگی مستقل و 28 مجوز پشتیبان برای اشتغال 135 نفر ، صادر شده است.
حمیدرضا صولتی افزود: اعتبار تخصیص یافته در این حوزه برای شهرستان فردوس تا پایان آذرماه امسال، چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که تاکنون سه میلیارد و 885 میلیون تومان در قالب 33 طرح به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی با اشاره به اینکه از این میزان، مبلغ دو میلیارد و 397 میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، تاکید کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان آذرماه امسال تمامی طرح های معرفی شده به بانک ها، تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی گفت: فعالین این حوزه نیازمند تشکیلاتی هستند تا علاوه بر تأمین مواد اولیه مورد نیاز مشاغل خانگی، در بحث برندینگ و بازار یابی محصولات نیز فعالیت کند.
صولتی افزود: در خصوص فعالیت و عرضه محصولات مشاغل خانگی، با همکاری شهرداری فردوس نمایشگاه های فصلی متناسب با آب و هوا و فصول مسافر پذیر شهرستان برپا خواهد شد.
در این جلسات از بین رشته های مختلف ۲۷ نفر با آرا شرکت کنندگان به عنوان نماینده انتخاب شدند که مرحله بعد ارتباط دادن نمایندگان با بازار است که بزودی اجرایی می شود .