تولید ۱۵۰ هزار تن چغندر قند در شهرستان جغتای خراسان رضوی

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: با پایان فصل برداشت چغندر قند ۱۵۰ هزار تن محصول از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت شد.
تولید ۱۵۰ هزار تن چغندر قند در جغتای خراسان رضوی
به گزارش  پایگاه خبری بازتاب خراسان ، محمدجواد ایزدیان اظهار داشت: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت چغندر رفته بود که به طور میانگین از هر هکتار ۵۵ تن محصول برداشت شد.

وی افزود: شهرستان جغتای مستعد کشت چغندرقند پاییزه است و این محصول به عنوان یکی از محصولات مهم و راهبردی، الگویی مناسب برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: کارخانه های کشت و صنعت قند جوین، شیروان و نیشابور چغندر تولیدی جغتای را از کشاورزان خریداری می کنند.

شهرستان جغتای از قطب های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید می شود و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

جغتای با ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.