بهره‌گیری از ظرفیت فعالان دانشجویی با برگزاری نشست‌های مشورتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دانشجویان میدان دار تمدن سازی نوین اسلامی هستند، گفت: باید ظرفیت فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دانشجویی و دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد که در این راستا نشست‌هایی مشورتی تشکیل خواهد شد.‌
بهره‌گیری از ظرفیت فعالان دانشجویی با برگزاری نشست‌های مشورتی
به گزارش  پایگاه خبری بازتاب خراسان ، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، شب گذشته ۲۶ آبان ماه در اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان‌جنوبی، دانشجویان را میدان دار تمدن سازی نوین اسلامی دانست و گفت: دانشگاه و دانشجویان در بزنگاه‌های مهم نظام نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، میدان داری تمدن سازی نوین اسلامی به عهده جوانان و با تمرکز بر این قشر بوده و بر این مهم تاکید شده است، ادامه داد: در راستای سند تحول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این شدیم که برای رفع خلا موجود در ساختار اداری بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشجویان، بتوانیم از ظرفیت فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دانشجویی و دانشگاه‌ها نشست‌های مشورتی را شکل دهیم.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها با هدف استفاده از نظرات و ایده‌های دانشجویان در پیشبرد سند تحول به ویژه شورای فرهنگ عمومی برگزار خواهد شد، گفت: به همین منظور اولین جلسه با حضور فعالان فرهنگی و هنری دانشگاه‌های استان با محوریت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این نشست نظرات ارزنده‌ای از سوی اساتید حاضر در جلسه و دانشجویان مطرح و قرار شد از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت دانشجویان، تشکیلاتی در قالب فعالان فرهنگی، دانشجویی و رسانه‌ای استان به صورت ماهیانه و هر ماه به میزبانی یک دانشگاه و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشستی مشورتی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، بنا شد در حوزه امید آفرینی و نشاط فضای دانشجویی برنامه‌هایی اجرایی کنیم که این برنامه‌ها خروجی پیشنهادات و نقطه نظرات اعضای نشست فعالان فرهنگی، دانشجویی و رسانه‌ای خواهد بود.

فرخنده با بیان اینکه این نشست‌ها به صورت فعال ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: راهکارهای موجود پیرامون ایجاد ارتباط کارکردی بین مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضای دانشگاهی طی جلسات آینده بررسی می‌شود.

گفتنی است؛ در اولین نشست مشورتی فعالان فرهنگی و هنری دانشجویی خراسان‌جنوبی مقرر شد تامین بلیط نیم بها برای استفاده دانشجویان از سینما پیگیری شود. همچنین با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی، مقرر شد به هر مجموعه دانشگاهی که درخواست کتاب داشته‌اند، ۱۰چ جلد کتاب از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه مطالعات دانشجویی هدیه داده شود.