رونق صنایع و‌ معادن در فردوس زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است

فرماندار شهرستان فردوس با اشاره به اینکه یکی از اولویت های دولت توجه به صنعت و معدن و ایجاد اشتغال برای جوانان است، اظهار داشت: در حوزه صنایع و معادن در شهرستان فردوس شاهد اتفاقات خوبی هستیم که رونق این صنایع و معادن، بستر اشتغال جوانان شهرستان را فراهم کرده است.
رونق صنایع و‌ معادن در فردوس زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است
 رونق صنایع و‌ معادن در فردوس زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است اعظم جمالی به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، مهدی روشن گفت: دو پروژه بزرگ معدنی در فردوس آغاز بکار کرد که یکی از این پروژه ها فرآوری بنتونیت و فلورین بود و احیا این واحد توانست زمینه اشتغال 43 نفر به صورت مستقیم را فراهم و مجوز توسعه تا 150 نفر اشتغال را نیز اخذ کند.

وی افزود: عملیات اجرایی توسعه معدن مس و کارخانه فرآوری این محصول، آغاز شده و تاکنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکمیل این پروژه زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان منطقه نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار فردوس تاکید کرد: احیا واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در دستور کار شهرستان قرار دارد که در این راستا طی سفر معاون وزیر صمت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن به شهرستان، ظرفیت ها معرفی و طی دو هفته آینده جلسه ای در خصوص پیگیری مصوبات این سفر در تهران برگزار خواهیم کرد.

روشن تصریح کرد: افتتاح بورس زعفران با اعتبار 15 میلیارد تومان که با احیا واحد تعطیل این مجموعه راه اندازی شده بود، زمینه اشتغال ده نفر به صورت مستقیم را فراهم کرده و تا پایان سال اشتغال این مجموعه به 50 نفر خواهد رسید.

وی گفت: تجهیزات واحد رنگرزی کارخانجات نساجی فردوس نیز خریداری و سوله نصب شده و به زودی به چرخه تولید اضافه خواهد شد.