۳۶ محله کم برخوردار خراسان‌شمالی توانمندسازی می شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: با شناسایی ۳۶ محله کم برخوردار استان و با مشارکت مردم این محلات و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی آنها قدم برمی‌داریم.
۳۶ محله کم برخوردار خراسان‌شمالی توانمندسازی می شوند
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، حسن ناهیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی، عصر امروز در جلسه توانمندسازی اجتماع‌محور محلات کم برخوردار اظهار کرد: با شناسایی ۳۶ محله کم برخوردار استان و با مشارکت مردم این محلات و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی آنها قدم برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه محله صادقیه بجنورد به‌عنوان پایلوت کشوری در اجرای طرح توانمندسازی اجتماع محور انتخاب شده، گفت: با شناسایی نقاط محروم، بازشناسی نیازها ضروریست تا دستگاه‌های متولی متناسب با وظایف خود در جهت محرومیت زدایی، عمران و آبادانی این مناطق تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه هیچ محرومیتی توسط یک دستگاه اجرایی قابل رفع نیست، افزود: با انجام اقدامات منسجم، جزیره‌ای عمل نکردن دستگاه‌های اجرایی و ارائه آموزش‌ها به تناسب نیازهای افراد این محلات می‌توان تجربیات این پایلوت را به سایر استان‌های کشور انتقال داد.

منوچهر صادقی، نماینده سازمان امور اجتماعی کشور دلیل انتخاب محله صادقیه بجنورد به‌عنوان پایلوت کشوری در اجرای طرح اجتماع محور را پیگیری‌های استاندار خراسان‌شمالی عنوان کرد و گفت: تحول اجتماعی مبتنی بر تغییر فردی و خانوادگی در بین اهالی این محلات رسالت اصلی این سازمان است.

وی افزود: حل نابسامانی‌های محلات کم برخوردار با هدف توانمندسازی آنها در دستور کار دستگاه‌های اجرایی خواهد بود .