کمبود فضای کتابخانه برای شهروندان تربت حیدریه

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه گفت: شهروندان تربت حیدریه با کمبود فضای کتابخانه مواجه هستند.
کمبود فضای کتابخانه برای شهروندان تربت حیدریه
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، آذر فرقانی به ساماندهی ۷ هزار عضو فعال در تمامی کتابخانه های شهرستان در هشت باب کتابخانه این شهرستان اشاره و اظهار کرد: گستره فضای کنونی و فضای مطالعه و کتابخانه برای شهروندان تربت حیدریه کافی نیست.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه بیان کرد: هفت باب از کتابخانه های شهرستان نهادی و یک کتابخانه مشارکتی است که همه فعال هستند.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌حیدریه دارای بیش از ۷ هزار عضو فعال هستند که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

فرقانی منابع کتابخانه های شهرستان را حدود ۱۵۰ هزار نسخه عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال حدود ۵۰ هزار نسخه کتاب از تمام کتابخانه های شهرستان به امانت رفته است.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه گفت: یکی از مهمترین کمبودهای شهرستان کمبود فضای مطالعاتی است که با پیگیری‌های لازم در این خصوص نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز قول داده چنانچه این اداره، زمینی را در اختیار بگیرد هزینه ساخت کتابخانه را در آن زمین متقبل می‌شود.

وی گفت: با توجه به گستردگی شهرستان و داشتن مناطق حاشیه‌ای و محروم یکی از نیازهای شهرستان کتابخانه سیار است که رایزنی‌های لازم با مسئولین و خیرین برای تأمین خودرو در این خصوص در حال انجام است که امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق در شهرستان رقم بخورد.

فرقانی اقدامات اداره کتابخانه ها را از ابتدای سال جاری تاکنون شامل پیگیری و جذب ۳ هزار نسخه کتاب به ارزش ۱۷۰ میلیون تومان از خانه کتاب و ادبیات ایران برای کتابخانه های شهرستان، بهسازی نمای ساختمان کتابخانه شهید بهشتی شهرستان بعد از ۲۰ سال، اهدای بیش از ۶ هزار نسخه کتاب به کتابخانه ها از ابتدای سال جاری، اجرای طرح نذر کتاب، نذر دانایی در شهرستان، برگزاری جلسه انجمن کتابخانه با حضور فرماندار و بخشداران در سطح شهر و بخش‌های تابعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری کلاس‌های تابستانی از جمله کلاس خوشنویسی، نقاشی، زبان و… را عنوان کرد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی تربت حیدریه افزود: تقاضا داریم چنانچه شهروندان نیکوکار و نیک اندیش صاحب زمین تمایل به بکارگیری ملک خود به منظور امور خیر داشته باشند آن را برای شهروندان تربتی اهل مطالعه به کتابخانه های عمومی شهرستان تربت‌حیدریه اهدا کنند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های نماینده ردیف بودجه برای مطالعه و احداث کتابخانه مرکزی اختصاص داده شده و در صورت تأمین زمین مراحل بعدی انجام این امر محقق خواهد شد .