مشکلات حوزه آموزش و پرورش خراسان جنوبی روی میز بررسی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اتفاقات و حوادث اخیر در کشور باید فعالیت های تبیینی در مدارس جدی گرفته شود تا بتوان هجمه های دشمنان را در فضای مجازی بی اثر کرد.
مشکلات حوزه آموزش و پرورش خراسان جنوبی روی میز بررسی
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، جواد قناعت در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت:دستور کارهای این شورا نباید صرفاً متمرکز بر مباحث عمرانی زیرساختی باشد بلکه باید به سمت موضوعات تربیتی و پرورشی نیز حرکت کرد.

وی با بیان اینکه شرایط اخیر کشور نشان می دهد که در حوزه تربیتی مدارس خلأهایی وجود دارد، اظهار داشت: باید با فعالیت های نو، متنوع و غنی نسل جدید و جوان را با آرمان های انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

استاندار با تأکید بر اینکه در دوره کنونی دیگر نصب پارچه و ریسه برای دانش آموزان جذابیت ندارد، تصریح کرد: باید با کمک گرفتن از اهل فنی که اشرافیت کامل به مسایل روز و تاریخ دارند، با نگاه عمیق انقلابی و بصیرتی دانش آموزان را آرمان های جمهوری اسلامی و انقلاب آشنا کرد.

وی بر لزوم مخاطب شناسی در مسایل تبیینی تأکید کرد و گفت: اگر مفاهیم اصلی انقلاب و اسلام برای نسل جدید بازگو نشود، با یک موج ساده فضای مجازی شاهد متأثر شدن جوانان می شویم،در حالی که همین جوان وقتی پای صحبت یک استاد اهل فن می نشیند، متحول می شود.

قناعت با اشاره به کم کاری های گذشته در موضوعات تربیتی بیان کرد: نباید به حداقل ها بسنده کرد بلکه باید در تلاش بود دانش آموز تراز انقلاب در مدارس تربیت کرد.

استاندار یادآور شد: جوانان اکنون متأثر از رسانه هایی هستند که توسط کشورهایی همچون عربستان اداره می شوند لذا باید برای آنها روشن کرد که شرایط داخلی این کشورها چگونه است به شکلی که حتی زن حق رانندگی کردن در آن کشور را ندارد.

وی با تأکید بر لزوم پاسخگویی به سؤالات نسل جوان اظهار داشت: باید نیازهای درونی جوانانی که تحت تأثیر فضای مجازی و رسانه های بیگانه قرار می گیرند، شناخته و متناسب با آن مسایل تبیین شود.

قناعت با بیان اینکه برخی از جوانان خواستار برگزاری رفراندوم هستند، گفت: وقتی با این جوانان که صحبت می کنیم نمی دانند که در هیچ جای دنیا تاکنون حکومتی رفراندوم برگزار نکرده در حالی که ایران بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب سه رفراندوم برگزار کرد .

وی یادآور شد: حتی در کشورهای غربی هم وقتی اعتراضی انجام می شود باید بر پایه اصول قانون اساسی بوده ، شعار ساختارشکنانه نداشته باشد و در چهارچوب نظام انضباط قرار گیرد.

استاندار افزود: از ظرفیت حوزه علمیه ، بسیج اساتید و دیگر حوزه های فرهنگی برای تبیین مسایل روز در مدارس می توان بهره گرفت و این موضوع باید به شکل کلاس به کلاس انجام شود تا اثرگذاری بیشتری را از آن شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به نظرات دانش آموزان احترام گذاشت، اظهار داشت: در جلسه بعد شورای آموزش و پرورش باید گزارشی از این فعالیت های تبیینی ارائه شود.

قناعت همچنین در خصوص طرح مشکل مسکن فرهنگیان نیز گفت: فرهنگیان هچون سایر مردم باید در سایت نهضت ملی مسکن ثبت کنند و از تسهیلات دولتی بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر دولت برای ساخت مسکن ملی ۳۵۰میلیون تومان تسهیلات می دهد و سهم آورده نیز ۳۵۰میلیون تومان است تا بر این اساس ظرف مدت دو سال واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

استاندار ادامه داد: از آنجایی که اکثر متقاضیان مسکن ملی اقشار متوسط به پایین هستند و توان پرداخت این میزان سهم آورده را ندارد مکاتباتی جهت ارائه پیشنهاداتی در این زمینه در سطح کلان کشور انجام شده که افزایش سقف تسهیلات از آن جمله است.

قناعت افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی جزو استان های اول در بحث تأمین زمین بوده لذا مشکلات ساخت زودتر احصا شده و در بحث پیشنهادات و ارائه راهکار از بقیه استان ها جلوتر هستیم.

وی عنوان کرد: از طرفی هم نگرانی هایی در بحث تأمین نقدینگی و تورم وجود دارد اما چون تسهیلات در این بخش مستقیم به سمت ساخت و ساز می رود منجر به ایجاد اشتغال شده و درصد خطا و انحراف هم بسیار کم و جزئی خواهد بود.

استاندار ادامه داد: پیشنهاد شده که ۹درصد مالیات ارزش افزوده انبوسازان نیز حذف شود تا از این طریق بتوان به متقاضیان در کاهش هزینه های ساخت کمک کرد.

وی در خصوص درخواست آموزش و پرورش مبنی بر فروش ۲۷ملک مازاد نیز گفت: با دو شرط می توان با این خواسته موافقت کرد اول اینکه دلایل فنی مبنی بر مازاد بودن این املاک ارائه شودو دوم اعتبار حاصل از فروش این املاک تبدیل به احسن شده و صرف پروژه های نیمه تمام در هر شهرستان شود.

قناعت در خصوص تأمین کسری بودجه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی نیز قول مساعد داد .