مدرسه گلف در مرکز استان راه‌اندازی شود

خراسان جنوبی رئیس هیات‌ گلف خراسان جنوبی خواستار راه‌اندازی مدرسه گلف در مرکز استان شد و گفت: این امر را که در کمتر استانی وجود دارد، به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.
 
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،رضا محمودی زاوه، در نشست خبری اظهار کرد: طی دو روز با حضور دبیرکل فدراسیون گلف بازدیدها و نشست‌هایی در خصوص تامین زیرساخت‌های گلف استان برگزار شد که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مینی‌گلف فقط شهرستان‌های بیرجند و قاینات دارای زمین با شرایط مناسبی هستند، بیان کرد: در حال حاضر سه زمین مینی‌گلف با ۲۳ میدان در استان فعال است که ۲ زمین با ۲۰ میدان در بیرجند و یک زمین با سه میدان در قاین وجود دارد.

رییس هیأت گلف خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دوره‌های آموزشی و تربیت داوران و مربیان در استان افزایش یابد، گفت: در حال حاضر تنها سه مربی و ۲ داور کارت‌دار در استان فعال هستند.

محمودی زاوه از برگزاری دومین دوره رقابت‌های مینی‌ گلف قهرمانی شرق کشور با حضور ورزشکارانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ۳۶ ورزشکار در قالب تیمی و انفرادی و در دو بخش بانوان و آقایان از ۱۸ تا ۲۰ آبان در بوستان کاجستان بیرجند به رقابت پرداختند.

رئیس هیأت گلف خراسان جنوبی بیان کرد: در این دوره از مسابقات در بخش آقایان اسماعیل سلیمی طبس از خراسان جنوبی مقام اول، علیرضا نوری از کرمان مقام دوم و جواد خیرآبادی از خراسان جنوبی مقام سوم را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: در بخش بانوان نیز، فاطمه کارگر از خراسان جنوبی مقام اول، بهاره نوری از کرمان مقام دوم و سیمین باغبان‌زاده از خراسان جنوبی مقام سوم را از آن خود کرد.

محمودی‌زاوه تصریح کرد: در بخش تیمی آقایان نیز تیم خراسان جنوبی مقام اول، کرمان مقام دوم و تیم خراسان رضوی مقام سوم را به دست آوردند؛ در بخش تیمی بانوان نیز تیم خراسان جنوبی مقام اول، تیم کرمان مقام دوم و تیم سیستان و بلوچستان سوم مقام سوم را کسب کردند.

رییس هیأت گلف خراسان جنوبی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه هیات گلف استان با کمبود بودجه و ضعف در زیرساخت‌ها مواجه است، اما با تمام توان فعال بوده و با جذب حامی مالی نسبت به برگزاری مسابقات متعدد تلاش می‌کند، افزود: بودجه هیات گلف در طول سال ۱۲ میلیون تومان و از محل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تنها هفت میلیون تومان است.

محمودی‌زاوه با بیان اینکه در استان تنها رشته مینی‌گلف دارای زیرساخت تقریبا مناسبی است، بیان کرد: در ادوار گذشته رشته‌های وودبال، بهکاپ و کروکت تشکیل انجمن و راه‌اندازی نشده لذا در این حوزه با ضعف زیرساخت مواجه‌ایم.

وی یادآور شد: زمین ۱۰ میدانی مینی‌گلف منطقه گردشگری بند دره بیرجند به دلیل ناهماهنگی مجری با هیات گلف، فاقد استاندارد بوده و بیشتر جنبه تفریحی دارد .