دسترسی ۷۰ روستای خراسان‌شمالی به اینترنت پرسرعت فراهم شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: دسترسی ۷۰ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر به اینترنت پرسرعت و پایدار تلفن همراه در یکسال گذشته فراهم شد.
دسترسی ۷۰ روستای خراسان‌شمالی به اینترنت پرسرعت فراهم شد
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سیدعلی مرتضوی اظهار داشت: شتاب‌بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات و توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی از اولویت های دولت سیزدهم است و در همین راستا ۱۵ سایت جدید احداث و ۲۹ سایت موجود در مناطق روستایی استان ارتقاء یافت.

وی افزود: با تخصیص سهم قابل توجهی از اعتبارات ملی و اجرای پروژه های USO در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از محل اعتبارات ملی تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و حدود ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مرتضوی تصریح کرد: هدف از اجرای این اقدامات، توسعه ارتباطات پرسرعت، استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای رفاه بیشتر جامعه و ارتقای نظام اداری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی یادآور شد: اینک با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات در سطح روستاها از محل اعتبارات این وزارتخانه موسوم به طرح خدمات عمومی اجباری در حال انجام است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی۱۲۱.۶ درصد است و با دارا بودن یک میلیون و ۱۰۱ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار رتبه ۹ کشور را دارد.