فعالیت ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های تولید لبنیات خراسان جنوبی

خراسان جنوبی ۱۵ کارخانه تولید لبنیات دارد که تنها ۳۰ درصد ظرفیت این کارخانه فعال است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که بافعال بودن تنها ۳۰ درصد ظرفیت کارخانه‌های تولید لبنیات خراسان جنوبی حضور مدیران واحد‌های تولیدی لبنیاتی و مدیران شعب بانکی، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی برگزار شد گفت: ظرفیت کارخانجات لبنیات استان ۱۶۲ هزار تن است که از این مقدار ۵۲ هزار تن در استان فعال و ۱۰۸ هزار تن غیر فعال است.

جعفری افزود: مدنظر ما این است که از ظرفیت قانونی و ظرفیت‌هایی که دولت برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال گذاشته است برای کارخانه‌های تولید لبنیات استان بهره بگیریم.

وی از صاحبان کارخانجات تقاضا کرد که پای کار بیایند تا مشکلاتشان در ستاد تسهیل رفع شود و وارد مدار تولید شوند، چرا که اکنون هم دولت و هم دستگاه قضا و هم بانک‌ها برای فعال کردن تولید کشور، وارد میدان شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه قطعا یکی از پیشران‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی، حوزه فراوری لبنیات است گفت: باید تحولی در حوزه صنعت لبنیات انجام شود تا شیر خام تولید شده، در خود استان فرآوری شود.

اشرفی با تاکید بر حل چالش و موانع بر سر راه تولید کنندگان محصولان لبنیاتی گفت: باید در حوزه لبنیات با استفاده از روش‌های دانش بنیان بتوانیم پیشرفت کنیم و با راه اندازی خط تولید محصولات لبنیاتی استریلیزه در حوزه لبنیات و توسعه آن تلاش کنیم.

در این جلسه مشکلات ۵ واحد تولیدی شامل لبنیات قهستان، تولید کشک رئوف، تولید لبنیات نیم بلوک، لبنیات آنا قاین و شرکت تعاونی بعثت بشرویه بررسی شد.

درخواست‌های این واحد‌ها در حوزه صورت حساب‌های مالی، مشکلات تسهیلاتی، به روز رسانی خط تولید کارخانه‌ها و تسهیلات سرمایه در گردش بود که برای حل آن‌ها در این جلسه تبادل نظرشد