افزایش پروازهای مسیر بیرجند- مشهد دغدغه مردم خراسان جنوبی

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: طبق برنامه زمستانی فرودگاه بیرجند پروازهای به مقصد مشهد افزایش پیدا نکرده و همچنان در یک روز هفته یک پرواز رفت به مشهد و یک پرواز برگشت از مشهد داریم.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند به مقصد تهران و مشهد و یا از مبدأ این شهرها همواره یکی از دغدغه های مردم خراسان جنوبی بوده است و مسئولان نیز همواره قول افزایش این پروازها را داده اند.

در برحه ای تعداد پروازهای به مبدأ و یا مقصد مشهد کاهش پیدا کرد و موجب گلایه مردم خراسان جنوبی را به وجود آورد.

تنها یک پرواز به مقصد مشهد داریم

در شرایط فعلی تنها دریک روز هفته یک پرواز از مبدأ مشهد به بیرجند و یک پرواز از مبدأ بیرجند به مشهد وجود دارد که به نظر می رسد کفاف نیازهای مردم را برای سفرهای هوایی نمی کند.

این در حالی است که مردم خراسان جنوبی برای مراجعه به پزشک و برخی از برنامه های اداری نیاز به افزایش پروازهای به مقصد مشهد دارند.

امیدها بر این بود که در برنامه زمستان فرودگاه بیرجند تعداد پروازها افزایش پیدا کند و مردم با سهولت بیشتری به مقصد مشهد سفر داشته باشند اما گویا تعداد پروازهای به مقصد مشهد تغییر نداشته است.

پروازهای تهران- بیرجند- تهران افزایش یافت

عظیم طهماسبی اظهارکرد: بر اساس برنامه زمستانی فرودگاه بیرجند ۲۴ پرواز رفت و برگشت به مبدأ و یا به مقصد بیرجند در طول هفته خواهیم داشت.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی بیان کرد: در مقایسه با برنامه تابستانی دو پرواز(رفت و برگشت) در مسیر تهران بیرجند- تهران به برنامه پروازی فرودگاه بیرجند در روز پنج شنبه افزوده شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در برنامه تابستانی ایران ایر تنها روزهای یکشنبه و چهارشنبه پرواز داشته است، گفت: اما در برنامه زمستانی روز پنج شنبه نیز شرکت هواپیمایی ایران ایر در مسیر تهران بیرجند- تهران پرواز دارد.

تعداد پروازهای مشهد- بیرجند- مشهد تغییر نکرده است

وی در مورد پروازهای فرودگاه به مبدأ یا مقصد مشهد نیز گفت: پرواز مشهد- بیرجند- مشهد در روزهای پنج شنبه قرار دارد و همچنان دو پرواز(رفت وبرگشت) در این مسیر داریم و تعداد پروازها افزود نشده است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی یادآور شد: البته ما رایزنی هایی برای افزایش تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند داریم که امیدواریم محقق شود.

طهماسبی گفت: ما بر این موضوع واقف هستیم که نیاز مردم خراسان جنوبی به پروازهای فرودگاه در بسیاری از مواقع برای رفع نیازهای ضروری چون مباحث درمانی و اداری است و از این جهت تلاش برای بهبود شرایط را داریم.

وی یادآور شد: همچنین افزایش پروازهای مسیر تهران- بیرجند- تهران تا حدی بتواند پاسخگوی نیازهای مردم خراسان جنوبی باشد.