برگزاری جشنواره ملی یاقوت سرخ در بجستان

فرماندار شهرستان بجستان از برگزاری جشنواره ملی انار در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش بازتاب خراسان ،حسن حیدری فرماندار بجستان ، با اشاره به استفاده از همه ظرفیت و توان شهرستان برای معرفی این محصول ارزشمند، اظهار کرد: انار بجستان سابقه تاریخی بالایی دارد و با فرهنگ و تاریخ مردم این سرزمین عجین شده است.

وی تصریح کرد : از اهداف برگزاری این جشنواره پاسداشت فرهنگ انار بعنوان میراث گذشتگان، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت، بازاریابی انار بجستان، معرفی جاذبه های گردشگری انارستان، ارتقای بهره وری آب کشاورزی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی انار، معرفی خواص دارویی و غذایی انار و... می باشد.

فرماندار بجستان به برپایی نمایشگاه معرفی محصولات و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه های گوناگون و جشنواره غذاهای محلی به عنوان مهمترین برنامه های جانبی جشنواره ملی انار اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه تولیدات باغی، زراعی، صنایع دستی، گردشگری و ... در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

حیدری تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال از حدود ۱۵ هزار هکتار باغات شهرستان بجستان، ۱۱۰۰ تن محصول مرغوب انار اعم از رقم های بجستانی و شیشه کپ برداشت شود.

وی تاکید کرد: برپایی تورهای بازدید از باغات و ظرفیت‌های تولیدی، کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان بجستان گامی در جهت معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهر تاریخی و آشنایی گردشگران و بازدیدکنندگان از پتانسیل‌های بجستان در ابعاد گوناگون است.