پنج هزار و ۷۳۴ نفر از بانوان ورزشکار خراسان‌شمالی بیمه شدند

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۷۳۴ نفر از بانوان استان طی یکسال اخیر در رشته های ورزشی گوناگون ساماندهی و بیمه شدند.

به گزارش بازتاب خراسان ، محبوبه مرحمتی اظهار داشت: تا پیش از این حدود ۲ هزار بانوی ورزشکار ساماندهی و بیمه شده در خراسان شمالی وجود داشت که این رقم اینک به هفت هزار و ۷۳۴ رسیده است.

وی افزود: رشته های تنیس روی میز، شطرنج، هندبال، راگبی، فوتبال، فوتسال، کوراش، آلیش و کوهنوردی از ورزش های پرطرفدار در بین بانوان استان است.

مرحمتی با بیان اینکه در سالجاری ۱۷ بانوی ورزشکار استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند، گفت: امسال با تلاش هیات ورزشی خراسان شمالی ۳۱ بانو در مسابقات کشوری به نشان های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی اضافه کرد: در میادین جهانی و آسیایی نیز بانوان استان به نشان نقره در رشته کوارش دست یافتند.

وی افزود: همچنین شاهد درخشش بانوان در رشته کوهنوردی نیز بودیم به گونه ای که فتح قله اورست توسط خانم "افسانه حسامی فر"، فتح قله خان تانگری توسط خانم "ملکان ولی زاده" و فتح قله لنین توسط "نگار یزدانی" حکم کسب نشان طلا جهانی و یا آسیایی را دارد