پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن پنبه از مزارع خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۸ هزار تن پنبه در استان تولید شود.
پیش بینی برداشت ۱۸ هزار تن پنبه از مزارع خراسان جنوبی
 به گزارش بازتاب خراسان، مهدی جعفری صبح امروز گفتگویی ، با اشاره به شروع فصل برداشت محصول پنبه، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال حدود 18 هزار تن پنبه در استان تولید شود که این میزان تولید در مقایسه با سال قبل افزایش 12 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پنبه خراسان جنوبی محل کسب درآمد و رزق و روزی 4 هزار و 925 نفر پنبه کار را فراهم کرده و رتبه ششم تولید این محصول را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی بیان کرد: امسال در خراسان جنوبی هفت هزار و 115 هکتار سطح زیر کشت پنبه است که در این زمینه نیز در مقایسه با سال گذشته 11 درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرستان بشرویه با سه هزار و 500 هکتار بیشتر سطح زیر کشت پنبه را به خود اختصاص داده گفت: بعد از بشرویه شهرستان سرایان با هزار و 400 هکتار، قاین با 800 هکتار بیشترین سطح زیرکشت و میزان تولید پنبه در خراسان جنوبی را دارند.

جعفری عنوان کرد: در شهرستان های نهبندان و بشرویه برداشت پنبه به صورت مکانیزه توسط 10 دستگاه کمباین انجام می‌شود. برداشت پنیه به صورت دستی از 20 مهر آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته 15 هزار و 779 تن پنبه در خراسان جنوبی تولید شده است و در حال حاضر هفت کارخانه پنبه پاک کنی در استان فعالیت دارند که سه کارخانه در بشرویه و سرایان است.