کارخانه چدن خاوران در خوسف به چرخه تولید برگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از بازگشت کارخانه شمش چدن خاوران، به چرخه تولید خبر داد.
کارخانه چدن خاوران در خوسف به چرخه تولید برگشت
 به گزارش بازتاب خراسان ، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز دوشنبه ۹ آبان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل کارخانه چدن خوسف و با حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های متولی برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با تغییری که در ساختار موجود رقم خورد، کارخانه چدن کویر خوسف بعد از مدت‌ها رکود، به چرخه تولید برگشت.

وی تصریح کرد: به منظور تحقق طرح نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و بنا به تدبیری که در استان صورت گرفت، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل واحدهای تولیدی مشکل دارد برگزار می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف نیز در همین راستا برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگروه‌ها و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی این است که شاهد رونق تولید در این مجموعه ها باشیم.

معاون استاندار با اشاره به پیگیری‌های شخص استاندار برای رفع مشکلات این واحد تولیدی، یادآور شد: این واحد تولیدی با انتخاب مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره جدید و با مشارکت شرکت های پارت گوال و چدن کویر خاوران به چرخه تولید برگشت.

اشرفی با بیان اینکه احیا و بازگشت واحدها به چرخه تولید، برگشت نیروی انسانی به محیط کار و کسب درآمد بیشتر را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: هدف کلان دولت این است که از تمام ظرفیت‌های در اختیار دستگاه‌های اجرایی در راستای نهضت احیای واحدهای نیمه فعال و راکد استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه در رفع مشکلات واحدهای تولیدی، نگاه بخشی و جزیره ای نداریم، ادامه داد: کوتاهی دستگاه‌ها در زمینه رفع مشکلات واحدهای تولیدی، پذیرفتنی نیست و از طرفی بین تولید کنندگان و مدیران نباید هیچ فاصله‌ای باشد.

اشرفی با بیان اینکه ارتباط تولید کنندگان با مدیران درراستای رونق تولید باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: اگر لازم باشد برای احیای واحدهای تولیدی، صدها بار جلسه می‌گذاریم تا دوباره به چرخه تولید برگردند و به توسعه خراسان جنوبی کمک کنند.