واگذاری ۱۱ کودک به صورت امین موقت

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از واگذاری ۱۱ کودک به صورت امین موقت به خانواده‌های بدون فرزند در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱ کودک به صورت امین موقت به خانواده‌های بدون فرزند واگذار شده اند.

او افزود: حکم قضایی امین موقت برابر قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال ۹۲ جهت سرپرستی از کودک نابالغ و یا بالغ غیر رشیدی که دارای پدر و جد پدری بوده، ولی به هر دلیلی نمی توانند به امور کودک خود رسیدگی کنند صادر می شود.

شرفی بیان کرد: در خصوص کودکانی که سرپرستی آن ها به موجب حکم مراجع قضایی به بهزیستی سپرده می شود و تا زمان دو سال از تاریخ سپردن کودک به سازمان، پدر، مادر و یا جد پدری برای سرپرستی مراجعه نکند می توان کودک را به متقاضیان به صورت فرزند خوانده واگذار کرد، اما قبل از اتمام دو سال می توان کودک را به صورت امین موقت به متقاضیان سپرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر خانواده اصلی کودک شناسایی شوند و صلاحیت لازم را بدست آورند و مورد تأیید دادگاه قرار بگیرند حکم صادرمی شود و کودک از خانواده جایگزین پس گرفته شده و به خانواده زیستی استرداد می شود.

او هدف از اجرای طرح امین موقت را ارتقای وضعیت زندگی خانواده زیستی کودک، و اینکه کودک طولانی مدت در مراکز شبانه روزی نماند اعلام کرد.