۸۰ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی عضو افتخاری بسیج

مسوول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به روحیه ولایت‌مداری مردم استان، ۸۰ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی عضو افتخاری بسیج هستند و ۸۵ درصد مدارس زیر پوشش تشکیلات بسیج قرار گرفته‌اند.

  حمید رضا تاکی : به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرهنگ محسن امانتی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی افزود : ۱۵ عنوان برنامه محوری هفته بسیج دانش‌آموزی امسال با شعار" ایران قوی" در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: از این برنامه‌ها ۱۰ عنوان ملی بقیه به صورت استانی خواهد بود که در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی در برنامه‌های مختلف توسط بسیج دانش آموزی اجرایی می‌شود.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: از ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس ۳۴۳ شهید دانش آموز را شاهد هستیم که بیانگر سبقه ایثارگری مردم این خطه از مرز و بوم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عرصه همان عرصه است اما دشمن امروز جنگ‌های سخت ترکیبی و نرم را مورد توجه قرار داده است که تبیین فلسفه حضور دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس می‌توانند نقش مهمی در دشمن‌شناسی داشته باشد.

امانتی گفت: امروزه سند تحول در آموزش و پرورش و اعتلای بسیج محورهای است که مورد توجه قرار گرفته تا تشکل امین و متدین شکل گیرد و همه برنامه‌های آموزشی و تربیتی بر این اساس حرکت کند.

وی افزود: پویش‌های متعددی در این هفته سازمان‌دهی شده که با نگاه تولید محتوا صورت گرفته است زیرا امروز دشمن در تولید بازی‌ها و نرم افزارها ورود جدی دارد تا بتوانند در ذهن دانش‌آموز شبهاتی ایجاد کند.

مسوول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی گفت: امروز باید به سمت پاسخ به دانش‌آموز بیاییم که اگر این امر اتفاق بیفتد نسل امروز مانند نسل دوران انقلاب رشادت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: پویش "ایران من لبیک یا خامنه‌ای" در هفته بسیج با کمک مدیران مدارس مدیریت و دانش‌آموزان به پویش خواهند پیوست و پویش دنیای بدون تاریکی از دیگر پویش‌ها است که دانش آموزان به ۲ سوال در حوزه استکبارستیزی در کلیپ ۹۰ ثانیه‌ای پاسخ خواهند داد.

مسوول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی حضور پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، یادواره شهدا با عنوان هر مدرسه یک یادواره، گروه سرود ۳۱۳ نفری، نواختن زنگ استکبار ستیزی و برپایی نمایشگاه، پرده‌خوانی سیره شهدا و فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی در واحدهای پیشگامان و پویندگان بسیج دانش‌آموزی را از مهمترین برنامه‌ها در این هفته عنوان کرد.

وی جمع‌آوری لوازم کمک آموزشی، بهسازی مدارس، توزیع ماسک و ‌بسته بهداشتی، تشکیل کلاس‌های ارتقای بنیه علمی و نهضت روایتگری را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد که در در این هفته عنوان مقدس بودن دفاع برای دانش‌آموزان تبیین شود.

وی یادآور شد: در تابستان گذشته بهسازی و زیباسازی ۱۰۷ مدرسه توسط گروه های جهادی دانش آموزی انجام شد.

 

امانتی از اجرای پرده خوانی با محتوای انقلابی و برنامه روایتگری با حضور راویان در سراسر مدارس استان برای تبیین سیره شهدا و دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: یادواره شهدا در قالب طرح «هر مدرسه یک یادواره» همزمان با هفته بسیج دانش آموزی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نسل متفاوت بوده و بنا به مطالبات خود نیازمند پاسخ‌های روشن است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری نشست‌های صمیمی و گفت وگو محور با دانش آموزان است.


امانتی گفت: بسیج دانش‌آموزی از برنامه‌های علمی غافل نشده و دانش‌آموزان به سمت برنامه‌های گروهی سوق داده شدند که ۲ تیم علمی استان در جشنواره‌ها حائز کسب مقام کشوری شدند.

مسوول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی از تشکیل شوراهای اندیشه ورز فاطمی و علوی در مدارس دختر و پسر استان خبر داد و گفت: تشکیل این شوراها نقش مهمی در استفاده از توان تفکری دانش آموزی داشته است.