معلمان، نهادینه کننده فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: فرهنگیان و معلمان انقلابی بهارستان علم و ادب، در توسعه فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه با توجه به سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.
معلمان، نهادینه کننده فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه
به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، سیدعلیرضاموسوی نژاد،درمراسم آغازین هفته نکو داشت پدافندغیرعامل، که دردبیرستان شهیدبهشتی بیرجند برگزارشد،ازدانش آموزان،بعنوان سفیران مروج این فرهنگ درمدارس یاد کرد و ابراز داشت: رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل، می تواند تهدیدات و توطئه های دشمنان را خنثی کند.

وی، با بیان این که اساس بازدارنگی، در کنار تقویت بنیه نظامی، باید بر بهبود مستمر شیوه های پدافند غیر عامل استوار باشد، اظهار کرد: رسالت معلمان، این افسران سپاه پیشرفت، در خطه قهستان زمین، ایجاد و گسترش فرهنگ مقاومت ملی پایدار در تمامی ابعاد و عرصه ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به شیوه های متنوع دشمن در ایجاد و راه اندازی جنگ ترکیبی علیه ملت ایران به ویژه جوانان و نوجوانان این کهن سرزمین، عنوان کرد: آنچه باعث زانو زدن دشمن درمقابل اراده انقلابی ملت ایران،درنبرد سخت نظامی و تهدیدات اقتصادی شده و وی را به سوی توطئه های نوین در فضای سایبری و جنگ ترکیبی کشانده، بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی این ملت قهرمان است.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از غرور به عنوان آفت شخصیت یاد کرد و ادامه داد: بصیرت افزایی، آگاهی بخشی در خصوص توطئه های دشمن در فضای مجازی و نظارت بر فعالیت دانش آموزان در این فضا،درکنار تقویت روحیه خودباوری بین دانش آموزان و خانواده ها که جامعه هدف نظام تعلیم و تربیت هستند، زمینه شکست دشمن در به آشوب کشیدن و راه اندازی فتنه به بهانه های گوناگون را فرهم می نماید.

موسوی نژاد ، با اشاره به اجرای20برنامه فرهنگی،تربیت،آموزشی و پرورشی در هفته پدافند غیر عامل، خاطر نشان کرد: :برگزاری مراسم آغازین هفته پدافندوپخش زنده این مراسم ازطریق شبکه شاد، برگزاری دوره ضمن خدمت برای فرهنگیان، برگزاری کارگاه آموزشی برای دانش آموزان و اجرای پویش کلیپ سخنرانی 5 دقیقه ای دانش آموز در جمع دوستان یا خانواده درخصوص پدافند غیرعامل از مهمترین این برنامه ها به شمار می رود.

وی،برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتاب، برگزاری رزمایش دانش آموزی و برپایی نمایشگاه های درون مدرسه ای راازدیگر برنامه هابرشمردواضافه کرد:این همه، باهدف ترویج، فرهنگ سازی و آموزش پدافندغیرعامل،نهادینه کردن آن در جامعه،ارتقای مقاومت در برابرتهدیدات،کاهش تأثیر عملیات روانی دشمن، شناسایی تهدیدات نوین و راه های مقابله با آن در مدارس اجرا می شوند