ساخت پهبادی با قابلیت های مختلف توسط دانش آموزان نخبه بسیجی تربت حیدریه

دانش آموزان نخبه و بسیجی یکی از دبیرستان‌های تربت حیدریه، پهبادی با قابلیت حمل محموله‌های پزشکی، امدادی و نظامی و نیز تصویربرداری و نقشه برداری ساختند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان، مسئول بسیج دانش آموزی شهید فهمیده تربت حیدریه گفت: این پهباد با عنوان رونمایی از پهباد حواصیل ساخت دانش آموزان نخبه بسیجی تربت حیدریه "حواصیل" توسط مخترع جوان بسیجی "امیرحسین باخدا" و گروه هوافضا دبیرستان شهید بهشتی و واحد مقاومت بسیج دانش آموزی این آموزشگاه ساخته شده است و قابلیت اتصال و جداسازی قطعات در کوتاهترین زمان ممکن را دارد.


محمدرضا قدیرپور افزود: از ویژگی‌های خاص این پهباد می‌توان به حمل آسان محموله‌های پزشکی، امدادی و نظامی، تصویربرداری، کنترل محیط زیست و نقشه برداری اشاره کرد.


وی ادامه داد: همچنین این پهباد قابلیت برخاست و فرود در مکان‌های مختلف آبی و صعب العبور، دست پرتاب و بی نیازی به باند برخاست و همچنین پرواز در شرایط مختلف جوی را نیز دارد.


به گفته قدیرپور، این پهباد با طول بدنه ۱۰۲ سانتی متر، طول بال ۱۴۹ سانتی متر، حداکثر وزن برخاست ۱۳۵۰ گرم و حداقل وزن پرواز هزار و ۸۶ گرم با شعاع عملیاتی ۲.۵ کیلومتر و سقف پروازی ۶.۵۶۱، پا ساخته شده است.
سرعت این پهباد ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، با مقاومت پروازی ۲۸ دقیقه‌ای و نیروی پیشران موتور راشلس (الکترونیک) با بدنه پلی استایرن و فیبرکربن است