راه‌اندازی بازارچه محصولات عفاف و حجاب در خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در صورت آمادگی شهرستان‌ها و تامین برخی زیرساخت‌های مورد نیاز، بازارچه‌های محصولات عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، علی فرخنده در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بازارچه‌های محصولات عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان با تاکید بر اهمیت راه‌ندازی این بازارچه‌ها اظهار داشت: در صورت آمادگی شهرستان‌ها و تامین برخی زیرساخت‌های مورد نیاز، این بازارچه‌ها در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تلاش داریم نگاه ایجابی به موضوع زیست عفیفانه داشته باشیم؛ چرا که باور داریم این امر در رگه‌های تاریخی جامعه ایران جریان داشته و باید صرفاً به سمت نقطه‌های خلأ برویم.

وی بیان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب "حجاب مایه‌ تشخص و آزادی زن است و برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ مادیگرایان، مایه‌ اسارت زن نیست". حجاب و عفاف از جمله اولویت‌های مهم و خطوط قرمز جامعه اسلامی است و باید رعایت شود.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های استان در راستای پیگیری و حمایت از ایجاد بازارچه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان ها اعلام آمادگی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: مردم متدین ما بناچار مجبورند از محصولات غیراسلامی خریداری و استفاده کنند لذا وظیفه ما تسهیل سطح دسترسی مردم به البسه اسلامی است.

محمدرضا طالبی بیان کرد: متاسفانه در جامعه اسلامی مردم نمی‌توانند در مراجعه به بازار البسه با پوشش اسلامی و سنت‌هایی که به آن پایبندند به راحتی لباس تهیه کنند و این مهم محصول اقدامات دشمن و به جهت عدم برنامه ریزی مناسب مسئولین امر در زمان‌های گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: در زمینه عفاف و حجاب قوانین زیادی وضع شده که به درستی عمل نمی‌شود به عنوان مثال بخش عمده‌ای از البسه موجود در بازار غیر اسلامی است که از طریق واردات یا تولیدات تولیدکندگان داخلی یا از طریق قاچاق از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شود که همه آنها قابل کنترل و نظارت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان جهت جذب اعتبار برای موضوعات فرهنگی به ویژه حوزه عفاف و حجاب و تأسیس کارخانه تولیدات عفیفانه از طریق دفتر اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود