کلاهبردار حرفه‌ای استفاده کننده از رسیدساز جعلی در شهرستان خوسف دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از دستگیری فردی که با برنامه رسیدساز جعلی از چند واحد صنفی، مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد و گفت: متهم دستگیر شده به ۶۳۲ فقره کلاهبرداری اعتراف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سردار ناصر فرشید صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در تماس تلفنی چند کسبه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی با استفاده از رسیدساز جعلی، بر همین اساس مراتب به‌ صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان خوسف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از چند ساعت مالباختگان حساب خود را بررسی کرده و مشخص می‌شود وجهی به حساب آنان انتقال نیافته است، تصریح کرد: از آنجایی که برنامه رسیدساز جعلی به سهولت قابل نصب بر روی دستگاه تلفن همراه است، متهم با نصب این برنامه اقدام به کلاهبرداری از کسبه کرده است.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: فرد کلاهبردار با این شیوه و شگرد پس از خرید چند کالا از مغازه با این بهانه که کارت بانکی همراه ندارد از طریق رسیدساز جعلی موبایل اقدام به انتقال وجه به شماره کارت فروشنده می‌کرده و پس از به رویت رساندن رسید جعلی محل را ترک می‌کرده است.

فرشید تصریح کرد: مأموران پلیس پس از انجام تحقیقات گسترده و همه جانبه و بررسی ادله و مستندات، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات هوشمندانه وی را دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شد، اما با حضور شاکیان و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشوده و در اظهارات خود به 632 فقره کلاهبرداری از طریق رسیدساز جعلی به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح استان از کسبه اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی به فروشندگان و شهروندان توصیه کرد: حتماً سرویس پیامکی بانک خود را فعال کرده تا در صورت واریز وجه پیامک انتقال را دریافت کنند، همچنین به سرشماره واریز نیز توجه کنند تا جعلی نباشد، یکی از راه‌های مطمئن دریافت وجه بررسی موجودی از طریق برنامه مربوط به بانک و یا دستگاه خودپرداز است، فروشندگان توجه داشته باشند تنها هنگامی ‌که از واریز وجه اطمینان حاصل کردند کالای مربوطه را تحویل دهند.