یگان‌های حفاظت محیط زیست استان‌ها به ابزار نوین مجهز می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: یگان‌های حفاظت محیط زیست در استان‌ها بتدریج به تجهیزات نوین روز از جمله دوربین‌های مدار بسته و خودروهای کمکی نو مجهز می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در حاشیه رونمایی از تجهیزات جدید یگان حفاظت محیط زیست این استان افزود: اکنون گشت، کنترل و پایش‌های زیست محیطی با ابزارهای قدیمی جوابگو نیست از این رو نیازمند پایش محیط زیست با ابزارهای نوین هستیم.

وی گفت: با حمایت ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور به‌طور مستمر در حال پیگیری و به‌روز کردن تجهیزات انفرادی محیط‌بانان، خودرو، موتورسیکلت و سایر تجهیزات هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به رونمایی از پهپاد در خراسان جنوبی ادامه داد: این پهپاد با قابلیت اسکن از مناطق و ارسال فیلم و عکس به‌صورت آنی می‌تواند در بخش‌های گشت و کنترل مناطق، سرشماری‌ها، شناسایی متخلفان در مناطق تحت مدیریت و رصد حریق یا حوادث دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی هم گفت: به منظور پایش مناطق با روش‌های روز و نیز زنده‌گیری حیات وحش در مواقع ضروری همچنین جلوگیری از تلفات و کاهش آسیب به حیات وحش، یک دستگاه پهپاد و پنج قبضه سلاح بیهوشی برای استفاده در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان خریداری شد.

اسدالله حاتمی افزود: تجهیزات رونمایی شده با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

همچنین در سفر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور به خراسان جنوبی، فرمانده جدید یگان حفاظت محیط زیست این استان معرفی شد و سرهنگ محبت‌خانی از برخی مناطق حفاظت شده و پاسگاه‌های محیط‌بانی بازدید کرد.

هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.