درخواست پلمب فرهنگسرای شهر بیرجند به دادستانی ارسال شد

بازرس کل استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به نواقص فنی و ایمنی احراز شده در فرهنگسرای شهر بیرجند درخواست پلمب این مجموعه تا رفع نواقص به دادستانی مرکز استان ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان مهدی رحیمی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور افزود: نحوه ساخت و ساز فرهنگسرای شهر بیرجند از جهات مختلف ابهاماتی داشت که مورد بازرسی و رسیدگی قرار گرفت و گزارش آن با ۱۰ متهم به مراجع ذیربط ارسال شده است.

وی با اشاره به ظرفیت ۲ هزار نفری فرهنگسرا اظهار داشت: با توجه به نواقص موجود و جلساتی که با جمعیت بالا در این مکان برگزار می‌شود همچنین مخاطرات عمومی و اجتماعی که در پی خواهد داشت، دستور خودداری از برگزاری هرگونه جلسه در فرهنگسرای شهر به شهرداری و شورای شهر ابلاغ شد.

بازرس کل خراسان جنوبی گفت: در صورت برگزاری هرگونه جلسه و وقوع حادثه احتمالی مسوولیت برعهده شهرداری خواهد بود.

«سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند با زیربنای ۶ هزار متر مربع و ظرفیت ۲ هزار نفر اردیبهشت سال گذشته به‌طور رسمی افتتاح شد»

وی افزود: مجموعه بازرسی کل استان نظارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات را به عنوان مهمترین وظیفه برعهده دارد و سازمان بازرسی به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نمی‌آید.

رحیمی گفت: مجتمع‌ تجاری هلال شهر بیرجند هم تخلفاتی داشته و با تعداد واحدهای تجاری، حذف پارکینگ مد نظر بوده که موضوع رسیدگی و گزارش هشداری به شورای شهر و شهرداری ابلاغ شد تا زمان تامین پارکینگ این مجتمع اجازه فعالیت نداشته باشد.

وی اظهار داشت: واحد نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه تلفنی، مراجعه حضوری و مجازی فعال است که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۵۸ مورد مجموع شکایات بوده و ۳۸۴ مورد خاتمه یافته و ۷۴ مورد در اختیار همکاران در گروه‌های مختلف است.

بازرس کل خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳۱ بازرسی برنامه‌ای، ۲۷ بازرسی موردی و یک مورد فوق‌العاده توسط این اداره کل صورت گرفته و درخصوص بازرسی کیفری ۶ گزارش مشتمل بر ۲۰ متهم بوده که در رده‌های مختلف مدیران کل، معاونین و کارشناسان است.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ بازرسی فوق‌العاده با موضوع حادثه ریلی در حوزه شهرستان طبس صورت گرفت که بازرسی از روز حادثه تاکنون در حال بررسی است و در مراحل پایانی قرار دارد و متهمین به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: ۳۵۰ تن میوه تنظیم بازار در نوروز از دیگر اقدامات بود که با پیگیری مجدانه به شکل مقتضی تعیین تکلیف شد.

وی گفت: رفع مشکلات اداری و راه‌اندازی میدان مرکزی میوه و تره بار بیرجند، ساماندهی روز بازار غفاری، رصد مستمر بازار و وضعیت تامین کالاهای اساسی از سوی دستگاه‌های متولی و پیگیری دستور قضایی قلع و قمع ۱۵۰ تخلف ساختمانی در اراضی ملی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

بازرس کل خراسان جنوبی افزود: رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان، پیشنهاد ناحیه علمی و فناوری در استان، پیگیری اعمال سهمیه بومی استخدامی آموزش و پرورش، سرباز زدن برخی پزشکان از رعایت اخذ بیمه‌ای و تعیین تکلیف پذیرفتن بیمه‌های پایه، جلوگیری از واگذاری ۱۰ هکتار اراضی الحاقی به شهرک فرهیختگان از دیگر اقدامات است.

وی چگونگی تمدید پروانه‌های چاه کشاورزی، آزادسازی پنج هزار فقره وثایقی که برخلاف مقررات در حساب‌های بدون سود بلوکه شده بود به مبلغ ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تبدیل برخی به سپرده‌های بلند مدت را از مهمترین نتایج بازرسی‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون بیان کرد.

به گزارش ایرنا در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۹ مهر ۱۳۶۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در اجرای قانون ۱۷۴ قانون اساسی به تصویب رسید