تشکیل انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه، کاری اجتناب‌ناپذیر است

 از آن جایی که خانواده و خانه اولین مدرسه هر کودک تلقی می‌شود، می‌توان به اهمیت نقش مدرسه و مربیان در زندگی و شخصیت هر کودک پی برد.

هانیه جانی : به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازتاب خراسان ، به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان هر ساله در مدارس خراسان جنوبی جلساتی تحت عنوان انجمن اولیا و مربیان برگزار می شود ، به طور کلی والدین و مدرسه دو رکن اصلی در تعلیم و تربیت هر کودک به شمار می‌روند که فعالیت یک‌جانبه هر یک از این دو ناقص و بی‌ثمر خواهد بود.

به همین دلیل تشکیل انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه، کاری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ چرا که تاثیر مثبت و مستقیمی در آینده کودکان و قشر دانش آموز دارد.
انجمن اولیا و مربیان گروهی متشکل از اعضای انتخابی مدرسه و والدین است که با برگزاری جلسات مختلف در طول یک سال تحصیلی در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان همان مدرسه قدم برمی‌دارند.

با توجه به اینکه رشد و پیشرفت دانش‌آموزان باید در هر دو نهاد آموزشی خانه و مدرسه انجام و کنترل شود، هماهنگی و هم‌سویی فعالیت‌های والدین و مربیان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. به همین دلیل تشکیل انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس به شدت احساس می‌گردد و از آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

در ادامه بیننده گزارش تصویری برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان در مدارس شهرستان نهبندان باشید :