خدمات درمانی رایگان برای حاشیه‌نشینان مشهد

از ابتدای آبان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در پانزده نقطه حاشیه شهر مشهد خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند حاشیه‌نشین ارائه کند؛به‌جای اینکه بخواهند برای پرداخت هزینه‌های درمان از نان شب بچه‌هایشان بزنند.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با این خبر که انتخاب پانزده نقطه در حاشیه شهر مشهد برای ارائه خدمات درمانی رایگان از ابتدای آبان خبر داد.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که بیماران نیازمند اقدامات درمانی بیشتر مانند بستری و عمل جراحی باشند، آن‌ها را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهیم که به‌صورت خیریه با ما همکاری می‌کنند یا با تقبل هزینه درمانی، آن‌ها را به دیگرمراکز درمانی می‌فرستیم. امیدواریم این طرح به‌زودی شروع شود، اما در غیر این صورت، اول آبان شروع‌به‌کار خواهد کرد.
از حر تا سیدی...

محسن ذاکریان درباره جزئیات این طرح بیان کرد: برای اجرای این طرح مناطقی در حاشیه شهر مانند بولوار حر، توس، طبرسی، سیدی و... در نظر گرفته شده است تا به‌صورت هفتگی ویزیت پزشک برای بیماران نیازمندی صورت بگیرد که معتمدان محلی شناسایی‌شان کرده‌اند. درصورتی‌که این بیماران نیاز به درمان ساده و دارو داشته باشند، در همان محل درمانشان انجام و دارو ارائه می‌شود.
اعتبار ۲ میلیاردی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی همچنین از تخصیص اعتبار ویژه ۲ میلیاردتومانی به کوشش سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برای این طرح خبر داد و اظهار کرد: درصورتی‌که برای تکمیل طرح نیاز به اعتبار بیشتری باشد، اضافه خواهد شد.
ذاکریان با بیان اینکه این طرح جاری و مستمر است و مقطعی نیست، گفت: اقدامات حمایتی درمانی اولین‌بار نیست که به کوشش هلال‌احمر انجام می‌شود، اما با چنین کیفیتی و اینکه خودمان به سراغ شناسایی بیماران برویم، کار جدیدی است.
هر هفته ۵۰۰ ویزیت

وی شمار ویزیت‌ها در این طرح را به‌صورت میانگین سیصد تا پانصد ویزیت در هر هفته برآورد کرد و افزود: البته شمار خدماتی که ارائه می‌شود، بیشتر از این است. زیرا ممکن است یک بیمار چند خدمت دریافت کند.
به گفته او در این طرح حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر اقدامات درمانی را برای بیماران انجام می‌دهند.