ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در هفته وحدت اعلام شد

با آغاز هفته وحدت، برنامه‌های ویژه این ایام از 12 ربیع الاول (سالروز ولادت نبی مکرم اسلام به روایت اهل سنت) در آستان ملکوتی امام هشتم(ع) آغاز شده و تا 17 ربیع‌الاول، به عنوان سالروز ثبت شده به نام ولادت حضرت محمد(ص)، ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بازتاب خراسان ،به نقل از آستان‌نیوز،این برنامه‌ها که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده، به شعار محوری «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» مزین شده و هدف والای این ایام، که همان وحدت و همبستگی مسلمانان جهان است را دنبال می‌کند.

تبیین معارف نبوی در محافل سخنرانی حرم

از جمله این برنامه‌ها، برگزاری محافل سخنرانی با حضور واعظان مطرح کشور است که در آن ها، معارف نبوی بیان و تبیین خواهد شد. این محافل با حضور سخنرانانی همچون حجج اسلام سید مهدی رضوی نسب، سیدرضا اکرمی، محمد هادی رجایی خراسانی، محمود ابراهیمی جرجانی و مهدی زمانی فر در دو نوبت صبح و عصر در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برپا می‌شود. همچنین حجج اسلام اکبر فرجام، محمد سیدآبادی و کاظم راشد یزدی در نوبت صبح و محمد باقر حیدری کاشانی، محسن اراکی و علیرضا پناهیان در نوبت عصر در رواق بزرگ امام خمینی(ره) به سخنرانی می‌پردازند.

قرائت روزانه ادعیه در رواق امام خمینی(ره)

علاوه بر این محفل سخنرانی، قرائت زیارت عالیه المضامین، حدیث کساء، زیارت جامعه کبیره، دعای کمیل و دعای ندبه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده حرم مطهر رضوی در این ایام است که همه روزه پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی و با حضور توسط مداحان و ذاکران مطرح کشور برگزار می‌شود.

جلسات پرسمان دینی

در هفته وحدت، جلسات پرسمان دینی با موضوعات تربیتی، اخلاقی اجتماعی، اعتقادی، خانواده و زیارت نیز همه روزه قبل از اذان مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر برگزار می‌شود و کارشناسان دینی به سوالات زائران پاسخ می‌دهند.

برپایی نمایشگاه «حکایت آفتاب» و برنامه‌های رواق کودک

همچنین در هفته وحدت، نمایشگاه مفهومی «حکایت آفتاب» همه روزه در باب المهدی صحن پیامبر اعظم(ص) ،طبقه سوم، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود و بخش‌هایی از دوران زندگی امام رضا(ع) را برای مخاطبان روایت می‌کند. آموزش مفاهیم دینی همراه با قصه، نمایش، بازی و سرگرمی ویژه کودکان در رواق کودک، پایگاه سیار کبوترانه در رواق‌های امام خمینی(ره) دارالحجه و دارالولایه حرم مطهر رضوی، اجرای برنامه‌های جنگ کبوترانه، از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه زائران کودک و نوجوان پیش‌بینی شده است.

محافل انس با قرآن

همچنین محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی همه روزه دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برپا می‌شود و ترتیل خوانی قاریان و اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی نیز بعد از نماز صبح در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، از برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی در هفته وحدت است.

یکی دیگر از برنامه‌های حرم مطهر رضوی در هفته وحدت، برگزاری نشست‌های تخصصی است که همه روزه، صبح و عصر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در این راستا، نشست‌های ویژه خواهران در رواق‌های نجمه خاتون، حضرت معصومه(س)، دارالحجه و امام خمینی(ره) و نشست‌های برادران نیز در مدرسه پریزاد برگزار می‌شود